NEZIRUS SHIMSHON (Yerushalmi Perek 1 Halachah 2 Daf 4a)
ניטמא אינו מביא קרבן טומאה.
(Mishnah): If [a Nazir Shimshon] becomes Tamei, he does not bring Korban Tum'ah.
לא אמר אלא אינו מביא קרבן טומאה הא ללקות לוקה
Inference: It says only that he does not bring Korban Tum'ah (i.e. he has no Isur of becoming Tamei), but he is lashed [for other Isurim of Nezirus, i.e. wine and shaving].
[דף ד עמוד ב (עוז והדר)] מתניתא דרבי יודה דתני בשם ר' יודה נזיר שמשון מטמא למתים שכן היה שמשון עצמו מיטמא למתים
Our Mishnah is like R. Yehudah, for a Beraisa teaches in the name of R. Yehudah, a Nazir Shimshon may become Tamei, for Shimshon became Tamei through Mesim.
ר' שמעון אומר אמר כשמשון לא אמר כלום שלא חלה נזירותו מפיו עליו
R. Shimon says, if he said 'like Shimshon', it has no effect, for Nezirus did not take effect on him through his mouth.
מאי טעמא כפי (נזרו) [צ"ל נדרו] את שנזירותו חלה מפיו עליו יצא נזירות שמשון שלא חלה מפיו עליו אלא מפי הדיבור
What is the source? "K'Fi Nidro" - one whose Nezirus took effect through his mouth. This excludes Nezirus Shimshon, which did not take effect on him through his mouth, rather, through prophecy.
מאי טעמא [שופטים יג ה] כי נזיר אלהים יהיה הנער מן הבטן:
What is the source [that Shimshon's Nezirus took effect on him through prophecy]? "Ki Nazir Elokim Yihyeh ha'Na'ar Min ha'Beten."