זבחים דף קי"א ע"א
אליבא דרב פפא, מה דין נסכים במקומות הבאים?
האם קרבו במדבר | האם קרבו בבמת יחיד | העלה בחוץ בלא קידוש כלי | |
לתנא קמא | קרבו | קרבו | חייב |
לר' אלעזר | קרבו | לא קרבו | פטור |
אליבא דרבינא, מה דין ניסוך היין וניסוך המים לת"ק ור"א במקומות הבאים?
האם קרבו במדבר | האם קרבו בבמת יחיד | העלה בחוץ בלא קידוש כלי | |
ניסוך היין | קרבו | קרבו | חייב |
ניסוך המים | לא קרבו | לא קרבו | לת"ק: חייב לר"א: פטור |
המנסך שלשה לוגין של יין בחוץ לתנאים דלהלן, מה דינו?
כשקדשן בכלי | כשלא קדשן בכלי | |
לתנא קמא | חייב | לרב אדא: פטור [1] לרבה בריה דרבא: חייב [2] |
לר' אלעזר בר' שמעון | חייב | פטור |
אליבא דר' ישמעאל שאמר שלא קרבו נסכים במדבר, באיזה קרבן מיירי? [תד"ה לדברי].
בקרבן ציבור | בקרבן יחיד | |
לרש"י בקדושין | קרבו | קרבו |
לסברת תוס' | לא קרבו | קרבו |
זבחים דף קי"א ע"א - המשך
אליבא דר' נחמיה, האם שיירי הדם מעכבים? [לשיטת רש"י וגירסתו].
שיירים דחטאות הפנימיות | שיריים דחטאות החיצוניות | |
לר' יוחנן ולמסקנת הגמ' | מעכבים | מעכבים |
לרב אדא בר אהבה | מעכבים | לא מעכבים |
זבחים דף קי"א ע"ב.
המעלה קרבן העוף בחוץ כשעשאו באופנים דלהלן, האם חייב?
בפנים, והוציאו והעלהו בחוץ | בחוץ, והעלהו בחוץ | |
מלק - | חייב | פטור [3] |
שחט - | פטור | חייב |
לזעירי או לרבא, השוחט בבמת קדשים בלילה או המקבל בכלי חול והעלה בחוץ, מה דינו?
כשעשה כן בפנים והעלה בחוץ | כשעשה כן בחוץ והעלה בחוץ | |
לתנא קמא | פטור | חייב |
לר' שמעון | חייב | חייב |
קיבל את דם החטאת באופנים הבאים, ונתן ממנו במקומות דלהלן, מה דינו?
נתן בחוץ ובפנים | נתן בפנים ובחוץ | נתן פעמים בחוץ | |
קיבל בכוס אחת | חייב | לר' נחמיה: חייב לחכמים דלעיל: פטור |
חייב אחד |
קיבל בשתי כוסות | חייב [4] | פטור | בהעלם אחד: חייב אחד בשתי העלמות: חייב שתים |
-------------------------------------------------
[1] פירש"י בד"ה בירוצי מדות, דלרב אדא לכו"ע בעינן קדושת כלי, [ואם לא קדש בכלי פטור לכו"ע גם לת"ק], ורק נחלקו לענין בירוצי מדות בלח, שלת"ק מתקדשים שנטפלים ליין שבתוך הכלי, ולראב"ש אינם מתקדשים.
[2] ס"ל שלת"ק לא בעינן קודשת כלי, ולכך חייב בחוץ גם בלא קדושת כלי, דס"ל דקרבו נסכים בבמה קטנה אף שלא שייך בהם קדושת כלי, וראב"ש ס"ל שלא קרבו.
[3] אבוה דרב שמואל, תני בשם ר' שמעון שאף המולק בפנים והעלהו בחוץ חייב, ותני נמי הכי במתניתין: ר"ש אומר כל שחייבין עליו בפנים והעלה בחוץ [כמו במלק בפנים], חייבין עליו בחוץ [במלק בחוץ והעלה בחוץ].
[4] אפי' לר' נחמיה, דכוס אחד עושה את הכוס השני דחוי ואינו שיריים.