מנחות דף צג. א
האם יורש יכול לסמוך או להמיר, ומנלן?
| מהו הדין? | מנלן? | |
| לרבנן | סומך ומימר | "המר ימיר" - לרבות [1] |
| לר' יהודה | אינו סומך ואינו מימר | "קרבנו" - למעט קרבן אביו [2] |
מה דין הסמיכה בקרבנות דלהלן?
| בקרבן עכו"ם או בקרבן חברו | בקרבן השותפים | |
| לרבנן | אין סומכים | כל השותפים סומכים |
| לר' יהודה | אין סומכים | לתירוץ אחד: אחד סומך לכולם לאי נמי: כל השותפים סומכים [3] |
-------------------------------------------------
[1] פי', מכפל הלשון ילפינן לרבות שהיורש מימר, ומזה שמצינו בתחלת הקדש [כלומר, כלפי הקרבן השני - הוא תחלת הקדש], שמרבים את היורש שמימר, ה"ה גם בסוף הקדש [היינו סמיכה שהיא סמוכה לשחיטה שהוא סוף הקדש של קרבן הראשון] אנחנו מרבים את היורש.
[2] ומזה למדנו שאין היורש סומך, וילפינן מזה לתחלת הקדש [תמורה] מסוף הקדש [סמיכה], דכמו שיורש אינו סומך כך אינו מימר.
[3] באי נמי תירצה הגמ' דעכו"ם וחבירו מחד קרא נפקי, וא"כ מיותר ה"קרבנו" השני לקרבן השותפין, לומר שכל השותפין סומכים, וכדרשת רבנן.



