More Discussions for this daf
1. As money is definite, so the equivalent must be definite 2. Adam Chashuv 3. Concerns of "Mar'is ha'Ayin"
4. Active participation of the Betrother 5. Kidushei Adam Chashuv 6. Kashya on Pnei Yehoshua
7. Kinyan Kidushin 8. Tosfos DH v'Nifshitu 9. קידושי אדם חשוב
DAF DISCUSSIONS - KIDUSHIN 7

אייל שאל:

שלום וברכה

מהגמ' משמע שאדם יכול לקדש אשה בעצם ההנאה שהוא נותן לה בזה שהסכים לקבל ממנה מתנה, בהנחה שהוא אדם חשוב כך שהסכמתו זאת מכבדת את האשה.יש לי 3 שאלות על כך, אשמח אם תוכלו לענות לי הלכה למעשה:

1. האם ייתכן שהאשה תתקדש בהנאה של עצם ההסכמה של אדם חשוב לקדש אותה?

2. אם זמר מכובד ומפורסם שר על במה שיר הכולל את המילים "את מקודשת לי", ותוך כדי מלים אלה מסתכל על מישהי מסויימת בקהל, האם יתכן שהיא תתקדש באמירתו בצירוף ההנאה שהוא פנה דוקא אליה?

3. האם במקום המתנה שהאשה נותנת לאדם החשוב, היא יכולה להנות אותו במשהו אחר שאינו שווה-כסף? (למשל כיבוד מסויים). כלומר - האם אומרים שבכל מקרה הנאה היא שוות ערך לכסף, או שמדין עבד כנעני חייב להתבצע כאן קניין של משהו מוחשי (כסף או שווה-כסף) כחלק מתהליך הקידושין.

יישר כח

אייל, מעלה לבונה ישראל

הכולל משיב:

א. אם ההנאה היא כתוצאה מהקדושין, הרי א"א לקדושין לחול קודם קבלת ההנאה. אכן אם ההנאה היא מעצם ההסכמה שלו לקדש אותה, או מפירסום הדבר וכד' - לכאורה נראה שיכול לקדשה באותה הנאה שהיא מקבלת בעצם היותו ניאות לקידושין.

ב. רק אם אמר לה שמקדשה באותה הנאה (אם היא שוה פרוטה), ואמר לה ולעדים מראש שבאמירה זו הוא מקדשה.

ג. כל דבר שהוא שוה כסף, גם פעולה בלבד (כגון 'שחוק לפני') אפשר לקדש בו.

בברכה