1)

CASES IN WHICH MILAH DOES NOT OVERRIDE SHABBOS (Yerushalmi Perek 8 Halachah 1 Daf 45a)

[ויקרא יב ג] ערלתו וודאי דוחה את השבת ואין הספק דוחה את השבת. ערלתו. ערלתו ודאי דוחה את השבת. (אין) [צ"ל ואין - קרבן העדה] אנדרוגינס דוחה את השבת.

(a)

"Orlaso" - [Milah of] a Vadai [viable baby] overrides Shabbos, but a Safek [Nefel] does not override Shabbos. "Orlaso" Vadai [Orlah] overrides Shabbos, but [Milah of] an Androginus does not override Shabbos (he is a Safek male);

שהיה רבי יודה אומר אנדרוגינס דוחין עליו את השבת וחייבין עליו כרת.

1.

R. Yehudah used to say that an Androginus overrides Shabbos, and [a man] is Chayav Kares for [Bi'ah] with him (he is a Vadai male; this is Mishkav Zachar).

ערלתו ערלתו ודאי דוחה את השבת. ואין בין השמשות דוחה את השבת.

(b)

"Orlaso" - his Orlah, of a Vadai [eight-day old baby] overrides Shabbos, but [one who was born] Bein ha'Shemashos does not override Shabbos (perhaps it is not his eighth day).

ערלתו ערלתו ודאי דוחה את השבת. אין שנולד מהול דוחה את השבת.

(c)

"Orlaso" - Vadai Orlah overrides Shabbos. [Hatafas Dam Bris of] one who was born circumcised does not override Shabbos (it is a Safek whether or not he has covered Orlah).

שבית שמאי אומר צריך להטיף ממנו דם ברית [צ"ל ובה"א אינו צריך - קרבן העדה]

1.

Beis Shamai say that he needs Hatafas Dam Bris, for [perhaps] there is covered Orlah. Beis Hillel say, he does not need [it].