1.
שמואל דוד בערקאוויץ שואל:
לכבוד מו״ר הרה״ג שליט״א אחדשה״ט
א) דף טז. א"ר לוי שטן ופנינה לשם שמים נתכוונו כו׳ דרשה רב אחא בר יעקב בפפוניא אתא שטן נשקיה לכרעיה
יש לעיין מדוע לא נשק השטן לכרעיה דלוי וצ״ב
ב) דף טז: רש״י ד״ה ושט את הבכורה - וביזה את העבודה שהיתה בבכורות שט תרגום של בזיון מדוע הקילתני (שמואל ב יט) תרגום יונתן אשטתני
לכאורה תמוה מדוע ממרחק תביא לחמו ולא ציין לתרגום אונקלוס על הפסוק ויבז עשו את הבכורה - ושט עשו בכורתא וכ״ה המלא הרועים ור״מ שטראשון וצ״ע
החותם בכבוד גדול,
שמואל דוד בערקאוויטש
2.
הכולל משיב:
א) אולי מפני שדרש ברבים, אף אצל עמי הארץ. אבל לת"ח אין זה חידוש כל כך.
ב) כנראה רש"י רוצה להוכיח ש'שט' לשון ביזיון ולא לשון ביזה, שלא נפרש בזז את הבכורה אלא זלזל בה.
יוסי בן ארזה