1.
אברהם יוסף שווארץ שואל:
לכ' התלמידי חכמים של כולל עיון הדף
הנה בריש פ"ג דמכות ס"ד שיתחייב קרבן אף על קום ועשה כגון פסח ומילה
יש לעיין לדעת הרמב"ם דעיקר חיוב כרת אינו אלא כשימות בערלותו, א"כ לא מצאנו שגגת כרת מחיים ואמאי ס"ד שיביא קרבן?
2.
הכולל משיב:
שמא לפי הס"ד יש קרבן על ביטול עשה שיש בו כרת גם בגוונא שאין כרת, אלא כל ביטול עשה חמור זה מחייב קרבן. א"נ משכחת לה כגון שנכרת הגיד דוודאי לא ימול עוד.
יוסי בן ארזה