1)

THE PROHIBITION AGAINST A GENTILE HAVING A FORBIDDEN RELATIONSHIP (Yerushalmi Halachah 1 Daf 1b)

ר' לעזר בשם ר' חנינה מניין שבני נח מוזהרין על [ה]עריות כישראל

(a)

Question (R. Elazar citing R. Chanina): What is the source to say that just like a Jew, a gentile is prohibited from having forbidden relationships?

ת''ל (בראשית ב) ודבק באשתו ולא באשת חבירו (ודבק באשתו) [דף ב עמוד א] ולא בזכור ולא בבהמה

(b)

Answer: The pasuk states (Bereishis 2, 24), "...and he shall cling to his wife'' - but not to another's wife, nor to a male, nor to an animal.

רבי שמואל רבי אבהו ר' לעזר בשם רבי חנינה בן נח שבא על אשתו שלא כדרכה נהרג מה טעם (בראשית ב) ודבק באשתו והיו לבשר אחד ממקום ששניהן עושין בשר אחד

(c)

R. Shmuel/ R. Abahu/ R. Elazar citing R. Chanina: A gentile who had relations with his wife in the irregular way (i.e. from behind) incurs the death penalty. What is the source for this? (ibid), "...And he shall cling to his wife and they shall become one flesh'' - (they may only have relations) in the place where they could create one flesh, meaning by reproducing.

ר' יוסי בעא הערייה בזכור מהו הערייה בבהמה מה היא

(d)

Question (R. Yosi): Would a gentile be liable for committing only the first stage of relations with a male or with an animal?

וכל העריות לא מן הנידה למדו זכור מינה בהמה מינה

(e)

Answer: All forbidden relations, including relations with a male and with an animal, are learned from the case of Nidah. (He would therefore be liable, like the case of relations with a Nidah.)

עד כדון בישראל בגוים

(f)

Question: However, a gentile is not forbidden from having relations with a Nidah, so this cannot be a source. So what is the source of this prohibition for a gentile?

אמר ר' מנא לא מינה ודבק באשתו ולא באשת חבירו כל שהוא ודכוותה לא בזכור ולא בבהמה אפי' כל שהוא

(g)

Answer (R. Mana): We can learn it from the earlier pasuk. Just as we learn "...and he shall cling to his wife'' - but not to another's wife, even without completing the act; this also applies to relations with a male or with an animal.