מדוע עד אחד נאמן כשנים בעגלה ערופה, הרי שם אין "רגליים לדבר" כמו בסוטה ובעדות אשה?
מיכאל הכסטר
נראה שעיקר עדות העד בעגלה ערופה הוא על עצמו, לומר שהוא ראה, וממילא אין עורפים, מפני שאין זה בכלל 'לא נודע', מאחר שנודע למישהו. ואין זה עדות על העריפה אלא שדין העריפה נולד ממילא, מאחר שמישהו ראה.
יוסי בן ארזה
עוד תשובה-
הצורך לחזק את הנאמנות ברגלים לדבר אינה לגבי העדות שנטמאת. זו גזירת הכתוב שהוא נאמן! אלא, שאנו מאמינים לו אפילו להפסיד כתובתה, בגלל ש"רגלים לדבר" כדברי רש"י ד"ה "לא היתה שותה" במשנה לא עא.
וכמובן זה לא שייך בעגלה ערופה.