הלכה א' - ב' (עז. - עח.)
קשר של קיימא לעולם - דאורייתא [במשכן קשירת מיתרים [חונין עפ"י הדיבור כלעולם],
הפסק חוט דתופרי יריעות, דאורגי היריעות]
הפסק חוט דתופרי יריעות, דאורגי היריעות]
לזמן - דרבנן, לא לקיימא ולשעה (פתח חלוק, סנדל, נוד, דלי בחבל ארוג) מותר
ר"מ - קשר של קיימא שיכול להתיר ביד א' פטור
יריעת המשכן בלי קשרים [אורך היריעה האחת] ולא ב' חוטי ערב תיומים
מותר לקרוע ולהתיר חותל של תמרים [מקלקל לצורך סעודה]
מחזיר רצועת סנדל ולא יקשור שלא ישמטו, מחזירין חוטמו של נעל בב' נקבין רפין
חבל הקושר כיסוי בור - מפקיעין וחותכין ביו"ט, ושל כלים אף בשבת
הלכה ג' (עח. - עח:)
מקפלים בגדים לבו ביום באדם א' (ולא ע"ג ספסל), ומיו"כ לשבת
לר' שמואל בר נחמן שבת ויו"ט ניתנו לאכילה ושתיה, והתירו תורה [פה מסריח],
לר' חייא בר בא ניתנו לעסוק בתורה [שבת הוא לה']
לברייתא א' או אוכל או תורה, לברייתא ב' חלק לתורה וחלק לאכול
ר' אבהו - שביתה מדיבור [הקב"ה שבת ממאמר; נמנע חסיד מלגדור פרץ ועלתה בו צלף;
מדוחק התירו לשאול שלום; רשב"י השתיק אמו
מדוחק התירו לשאול שלום; רשב"י השתיק אמו
אסור לתבוע צרכיו אלא כטופס הברכה
מדיחין קערות עד מנחה, וכוסות מותר [אין קבע לשתיה]
מותר להדיח כוסות וקערות במקומות שונים לרבץ הבית
ביו"כ אין תוקעין ביום א' או מבדילין במוצ"ש [איסורו כשבת חוץ מהדחת כבשים ושלקות מן המנחה]
לר' ישמעאל חלבי שבת קריבין ביו"כ, ור"ע חולק