דיונים על הדף - סוכה מז

אברהם יוסף שווארץ שואל:

מז. ודילמא סבירא להו כיון שבירך יום ראשון שוב אינו צריך לברך, גמירי דמאפר קא אתי

נשאלת השאלה דאף אם בירכו ביום ראשון, הרי כיון דמספקינן דהיום הוא יום שביעי נמצא שאותה ברכה היתה לילה לפני יו"ט, וא"כ עדיין מחויבים לברך שוב?

שווארץ

הכולל משיב:

שלום

עדיין , שמא בירכו ביום טוב ראשון בוודאי, כלומר גם בט"ו-ספק-י"ד וגם בט"ז-ספק-ט"ו. וכל זה נכלל בקושית הגמרא.

כתיבה וחתימה טובה.

יוסי בן ארזה