הגמרא אומרת שעד ימי אברהם לא היו סימני זיקנה באדם והבריות היו טועים בין אברהם ליצחק. והלא כמה שורות קודם לכן אומרת הגמרא על הפסוק "אחרי בלותי היתה לי עדנה" שקמטי הזיקנה של שרה התישרו. והרי זה היה לפני הולדת יצחק. כיצד אפשר להסביר את הסתירה לכאורה בין שני הדברים.
Avigdor Sharon, Netanya,Israel
עיין במהרשא ובבן יהוידע ותוכן דבריהם הוא שכן היו סימני זקנה קודם לידת יצחק כמו כחש בשר וקמטים רק לא היה ליבון השיער. אבל לא היה אפשר להכיר אחד מהשני על ידי סימנים אלו, אלא רק על ידי ליבון השיער (עיין ביאור בזה בבן יהוידע), ולכן אחרי שנולד יצחק נתחדש הענין של ליבון שיער. (באמת זה קרה זמן מה אחרי לידתו כמו שמוכח מן הפסוק, ועיין בבן יהוידע שם לביאור סמיכות הדברים לשליחת אליעזר למצוא אשה ליצחק.)
Yisroel Shaw