More Discussions for this daf
1. Bas Kohen as source for prohibition of burning 2. Aleph Bais followed by Gimel Dales 3. Writing Zayin Without a Crown on Shabbos
4. סדר הקושיות 5. מידה כנגד מידה בהספד חכם
דיונים על הדף - שבת קה

אהרן ברכה שואל:

למה הגמרא שואלת קושיא קודם ממת ואח"כ מהחמה? לכאורה יש כלל של ראשון ראשון אחרון אחרון אא"כ יש סיבה. באמת נראה שרש"י ז"ל נתן תרוץ לזה מכיון שסובר שהיו יכולים לקיים ג"כ מת כמחלוקת ולכן יש סיבה לאחר אותו. אולם בתוס' מביא דעת ר"י ולדעתו נשארת השאלה. שכמ"ה

הקטן אהרן ברכה הי"ו, מילן יע"א, אטליא

הכולל משיב:

הקושיא היתה על שניהם, אלא שמתחילה היה תירוץ על מתו אליבא דכו"ע, ורק אח"כ שנשארה הקושיא חמתו אחמתו הוצרכו לומר הא ר"י הא ר"ש.

יב"א