ר' יהושע אומר אם יש מאה פומין יעלו ואם לאו הפומין אסורין ״והשולים מותרין״
לכאורה תיבות אלו מיותרות, ומה חידש המשנה בזה?
החותם בכבוד רב,
שמואל דוד בערקאוויטש
שלום
יתכן שר' יהושע בא במלים אלו להדגיש את סברתו, דהואיל והשוליים מותרים גם כשאין מאה הרי מוכח שהם אינם חלק מהתערובת, א"כ צריך מאה פומין כדי לבטל ואין התחתונות מצטרפות לבטל.
יוסי בן ארזה
ישר כח!
ועיין תוספתא פרק ה תרומות ובמנחת ביכורים שם. וע״ע בפירוש מהרי מלכי צדק תרומות פרק ד משנה י. ומבואר שם שיש גרסאות שונות בזה.
וע״ע בספר תולדות יעקב ביצה שהעיר על זה וע״ש מש״כ בזה. וע״ע בספר תוספתא כפשוטה (ליברמן) עמ״ס תרומות.
ישר כח!
ועיין תוספתא פרק ה תרומות ובמנחת ביכורים שם. וע״ע בפירוש מהרי מלכי צדק תרומות פרק ד משנה י. ומבואר שם שיש גרסאות שונות בזה.
וע״ע בספר תולדות יעקב ביצה שהעיר על זה וע״ש מש״כ בזה. וע״ע בספר תוספתא כפשוטה (ליברמן) עמ״ס תרומות.
תודה רבה. יב"א.