More Discussions for this daf
1. לדעת הרשב"ם דבצרן ושיגרן היינו עיקר הבצירה 2. ביכורים 3. בעינן לקיחה והבאה כאחד
 דיונים על הדף - בבא בתרא פא
1. אברהם יוסף שווארץ שואל:

יל"ע דבבא בתרא פא: למדנו דבעינן לקיחה והבאה כא' וברשב"ם דלא הוי צריך למיכתב ולקחת, אלא והבאת מפרי אשר בארצך, ובחולין קכ: תביא לרבות ענבים שדרכן, וברש"י דהול"ל אשר מארצך, וצע"ג דאי אפשר דלא למיכתב בין תיבת ולקחת ובין ל' הבאה

2. הכולל משיב:

יתכן דהו"ל והבאת מראשית כל פרי האדמה אשר מארצך.

ומדכתיב 'תביא' משמע לרבות. ומדכתיב 'ולקחת' (ולא 'והבאתך') משמע ללמד דין על הלקיחה.

יוסי בן ארזה