1.
אברהם יוסף שווארץ שואל:
שבועות מא: בגליון הש"ס, מכל מקום כיון שנותן לו לפרעון הוי פרעון
לא הבנתי, אף דקיי"ל בכל מקום פריעון בע"כ לא משיה פירעון, הני מילי היכא דפרעו ביישוב, או כפי התנאים שהציבו ביניהם, משא"כ הכא הרי הסכים שלא ישלם לו אלא ל-פני תרי דתני, וא"כ איך יוכל לפורעו בע"כ?
2.
הכולל משיב:
מ"מ כיון שהלווה נתן בתורת פירעון ולא כפיקדון, לא היה לך לקבלם והיית צריך לסרב לקבל, על כן אתה מחויב באונסין.
יוסי בן ארזה