כג: רשד"ה דאי ס"ד. ועל כל דבר חל קדושת בדק הבית. לא נתבאר כוונתו, דאף דחלה על כל דבר, מכל מקום עדיין יכולים ליפסל, - ולמשל אם יקדיש אבן שהניף עליה ברזל בודאי יוקדש, אף שהיא פסול [לדעת הרמב"ם] לבנין הבית.
אך לא שמענו פסול רביעה אלא בקרבן ולא בקדושת דמים, דקדושת דמים חלה על כל דבר ואין ללמוד עליה מקדושת הגוף לפסול בע"מ או נרבע.
יוסי בן ארזה
תודה רבה על כל התשובות
לא הבנתי מה הקשר בין חלות קדושה, לכשרות, ובפרט שמצינו דברים שנפסלו מדיני בדק הבית, ומכל מקום קודשה חלה עליהם
כיוון שהיא קדושה שונה, אין לנו ללמוד פסול שנאמר בקדושת הגוף החמורה, לקדושה אחרת, החלה על כל דבר. כדי לפסול צריך קרא, ואין ללמוד בבנין אב מקדושת הגוף לקדושת בדק הבית.
רש"י רק מתכוון להראות שקדושת בדה"ב שונה, שהיא חלה על כל דבר, וממילא אין ללמוד פסולים הקיימים בקדושת הגוף לענין קדושת בדה"ב.
יוסי בן ארזה