שאלות על רש"י

1)

רש"י: מלאכים ממש: למה לא פירש כפשוטו שהכוונה לשליחים?

1.

גור אריה: קשה למה לא עלו מלאכי חו"ל קודם שבאו מלאכי הארץ? אלא מלאכי חו"ל נצרכו לו לשלוח אותם לעשיו. 1

2.

גור אריה: קשה למה באו מלאכי הארץ קודם שהגיע יעקב לארץ? אלא שהוא נזקק להם כדי לשלוח אותם אל עשיו. 2

3.

גור אריה: קשה למה לא כתוב הטעם שמחמתו שלח יעקב מלאכים אל עשיו? ולכן פירש רש"י שזה נסמך למה שכתוב לעיל שבאו אל יעקב שתי כיתות של מלאכים, ולכן הוא שלח מהם אל עשיו.


1

הגור אריה מקשה שלפי"ז טוב עשה יעקב ששלח מלאכים אל עשיו, ובמדש מבואר לא כך.

2

הגור אריה מקשה שלפי"ז טוב עשה יעקב ששלח מלאכים אל עשיו, ובמדש מבואר לא כך.

2)

רש"י: מלאכים ממש: גור אריה: במדרש למדו זאת בק"ו מהגר שנזדמנו לה חמשה מלאכים, וקשה שמשה ויהושע שלחו בני אדם?

1.

רא"ם: מהסמיכות ל"מחניים" [שבפרשה הקודמת] למדו שיעקב שלח מלאכים, ואם תתמה כיצד עשה זאת? על כך ענו שאפילו להגר נזמנו מלאכים.

2.

גור אריה: האבות הם ההתחלה ויסוד [-שורש] העולם והצרכים שלהם אינם צרכים פרטיים אלא צורך כלל העולם, והמלאכים ניתנו כדי לשמור על העולם, ולכן השתמש בהם יעקב.

3)

רש"י: כל תיבה שצריכה למ"ד בתחילתה הטיל לה הכתוב ה"א בסופה: גור אריה: למה אין אומרים 'ראובן הלך שמעונה'?

1.

גור אריה: ה"א באה במקום למ"ד רק כשבא דבר לתוך דבר, כגון 'ארצה' וכדומה.

ספר: פרק: פסוק:
חודש: יום: שנה:
חודש: יום: שנה:

KIH Logo
כולל עיון הדף
הקדשות ותרומותתגובות מקוראיםרשימות דוא"לחומר על כל התלמוד והמשנהשאל את הכוללקישורים ללומדי התלמודלוח למחזור הנוכחילוחות ללימודים יומיים אחרים