english
1)

רש"י: דחפה עד שנגעה בו: מנין למדו זאת?

1.

גור אריה: שאם לא כן, מנין לנחש לומר בודאות "לא מות תמותון"?!

2)

רש"י: אמר לה כשם שאין מיתה בנגיעה: קשה שה' אמר שימותו ביום אכלם מהעץ, ושמא ימותו בהמשך היום?

1.

גור אריה: האשה סברה שהעץ נאסר להם לטובתם מפני שהוא ממית, ולכן חשבה שאמנם תמות רק בסוף היום אבל היה לה להרגיש כאב מיד.

3)

רש"י: אמר לה כשם שאין מיתה בנגיעה: קשה שהיא הייתה אנוסה בנגיעה בעץ [שהרי הנחש דחפה], ומנין לומר שכשם שאין עונש באונס כך אין עונש ברצון?

1.

גור אריה: האשה סברה שהעץ נאסר להם לטובתם מפני שהוא ממית, ולכן חשבה שאין הבדל בין נגיעה באונס לאכילה ברצון.

חומש: פרק: פסוק:
חודש: יום: שנה:
חודש: יום: שנה:

KIH Logo
כולל עיון הדף
הקדשות ותרומות תגובות מקוראים רשימות דוא"ל חומר על כל התלמוד והמשנה שאל את הכולל קישורים ללומדי התלמוד לוח למחזור הנוכחי לוחות ללימודים יומיים אחרים