1)

למה זיווגו של יעקב נזדמן לו דוקא על הבאר?

1.

גור אריה: מהר"ל (גבורות ה' פי"ט, עמ' פו, ד"ה וישב): כל השפעה באה מלמעלה למטה, ורק הבאר נובעת מלמטה למעלה. כך גם האשה נקראת באר כי בתשוקה שלה אל בעלה היא מתעלה למדרגת בעלה, ועליית מי הבאר דומה אל הזיווג.

שאלות על רש"י

2)

רש"י: משקים הרועים את העדרים: רש"י יכל לפרש את הפסוק על שלושת הרועים שהיו שם באותה שעה, ואז לא היה צריך לפרש את הפסוק בלשון הווה? ולמה הוסיף רש"י "משקים הרועים"?

1.

גור אריה: אם הכוונה הייתה לשלושת הרועים שהיו שם אז, היה הפסוק כותב 'ישקו הרועים'? אלא מדובר על שאר הרועים כי כך הייתה דרכם להשקות, וזה מתפרש בלשון עתיד, ולכן הוסיף רש"י "משקים הרועים" כי כך הוא תמיד.

ספר: פרק: פסוק:
חודש: יום: שנה:
חודש: יום: שנה:

KIH Logo
כולל עיון הדף
הקדשות ותרומותתגובות מקוראיםרשימות דוא"לחומר על כל התלמוד והמשנהשאל את הכוללקישורים ללומדי התלמודלוח למחזור הנוכחילוחות ללימודים יומיים אחרים