פרק ראשון - לפני אידיהן
א. מה אסור לעשות עם גוי לפני אידיהן, ומדוע? (ב.)
ב. אידיהן או עידיהן, ומנלן? (ב.)
ג. "יתנו עידיהם ויצדקו", על מי קאי (2)? (ב.)
ד. מדוע ה' ימנע מהאומות לטעון טענתם בערבוביא? (ב:)
ה. מי יכנס בראשונה ובשניה, ומדוע? (ב:)
ו. מדוע מלך נכנס לדין קודם ציבור (2)? (ב:)
ז. מה יטענו רומי ופרס, ומה ישיב להם ה'? (ב:)
ח. מדוע המלכויות האחרות יכנסו אחרי שראו דלא מהניא ולא מידי? (ב:)
ט. מה תהיה טענת האומות (3)? ומה ישיב להם הקב"ה? (ב:)
י. לענין מה התיר הקב"ה לאומות את ז' המצוות? (ב:-ג.)
יא. מהי דרגת עובד כוכבים העוסק בתורה? (ג.)
יב. מי יעיד בעם ישראל שקיימו את התורה (3)? ומי מהגוים (8)? (ג.)
יג. מהי מצוה קלה, ומדוע נקראת כך? (ג.)
יד. מה יקרה לגוים, ומה הטענה עליהם? (ג.-:)
טו. באיזה יום הקב"ה יושב ומשחק על בריותיו (2)? (ג:)
טז. מתי אין מקבלין גרים, וכיצד יתגיירו לעתיד לבוא? (ג:)
יז. מה הקב"ה עושה בג' שעות ראשונות, שניות ושלישיות? (ג:)
יח. מה הקב"ה עושה ברביעיות (2) (ג:)
יט. מי לימד תשב"ר תורה מעיקרא (2)? (ג:)
כ. מה הקב"ה עושה בלילה (3)? (ג:)
כא. מה נא' על הפוסק מד"ת? (ג:)
כב. על מי הקב"ה מושך חוט של חסד, ומתי (2)? (ג:)
כג. למה נמשלו בנ"א לדגי הים (3)? (ג:-ד.)
כד. מתי קדרה חמה (2)? באר! (ג:-ד.)
כה. מתי הקב"ה, רב כח, נוקם וזועם? (ד.-:)
כו. מדוע וכיצד הקב"ה מייסר את ישראל? (ד.)
כז. מה ענה ר' אבהו למינים - מדוע יודע לענותם בשאלתם על הפסוקים? (ד.)
כח. איזה צדיקים נענשים עם הרשעים (2)? (ד.)
כט. באר דברי האתון "הלא אנוכי וגו'"? (ד:)
ל. מתי יחיד יכול להתפלל בר"ה שחרית ומוסף, ומדוע? (ד:)
לא. מצוות שעושים בעוה"ז, מה נא' עליהם לעוה"ב (3)? (ד:-ה.)
לב. מי הם שלא היו ראויים לאותו מעשה, מדוע נעשו, ומדוע לא מספיק מעשה א'? (ד:-ה.)
לג. לולי חטא העגל מה היה קורה (2)? (ד:-ה.)
לד. האם כתיבי קראי על תנאי, ומנלן? (ה.)
לה. מי נחשב כמת (4), ומנ"ל? (ה.)
לו. כפויי טובה בני כפויי טובה, מנין? (ה.-:)
לז. ולא נתן ה' לכם לב וגו' מה הוכיחם בזה משה, מתי אמר זאת, ומה ילפינן מזה? (ה:)
לח. באר הפסוק "אשריכם זורעי על כל וגו'"? (ה:)
לט. באלו פרקים בשנה צריך המוכר להודיע שמכר אמה או בתה לשחוט, ומדוע? (ה:)
מ. ישראל ועכו"ם, כמה זמן מכינים קרבנותיהם, ומדוע? (ה:)
מא. מנין לאיסור הקרבת טריפה ומחוסר אבר בבן נח? (ה:-ו.)
מב. מנ"ל דג' ימים הם בלא אידיהן, לר' ישמעאל ולרבנן? (ו.)
מג. מה הסתפקה הגמ' בסיבת איסור מו"מ עם הגוי, ומאי נפק"מ? (ו.)
מד. מהו האופן האסור בלפני עוור בנתינת יין לנזיר? (ו:)
מה. עשה עמהם מו"מ בדבר המתקיים ושאינו מתקיים, ביום אידם ולפני, האם נאסר? (ו:)
מו. מדוע אסור לשאול וללוות ולפרוע מהן, ומאי קמ"ל בג' הדינים הללו? (ו:)
מז. האם ובאיזה אופן שרי ליפרע מהן החוב, ומדוע (3)? (ו:)
מח. האם ובאיזה אופן מותר לאשה לסוד פניה בסיד, ומדוע? (ו:)
מט. במה נחלקו ר"מ ור"י בנותן צמר לצבע, כמי נפסק, ומה החי' שנפסק כמוהו? (ו:-ז.)
נ. באלו ד' דברים נאמר בסוגיין דהלכה כריב"ק, ומה דעת ת"ק בדינים אלו? (ו:-ז:)
נא. מה נחלקו ת"ק ורבנן בתראי בדין קודם אידיהן (4)? (ז:)
נב. מהו נשתקע הדבר ולא נאמר? למי, ועל אלו דינים נא' ד"ז? (ז:)
נג. מתי שואל אדם צרכיו (5)? (ז:-ח.)
נד. קלנדא מתי היא, וכיצד נקבעה בימים אלו? (ח.)
נה. איזה שור הקריב אדם הראשון (2)? (ח.)
נו. רומי שעשתה קלדנא מה דין העיירות הסמוכות לה? (ח.)
נז. באיזה אופנים אסור רק באותו היום ואותו האיש (4)? (ח.)
נח. על מי נא' שהם עובדי עבודת כוכבים בטהרה, ומהו בטהרה (רש"י)? (ח.)
נט. בהנ"ל, מה צריכים לעשות שלא יכשלו בזה, ועד מתי? (ח.-:)
ס. תפיסות שתפסה רומי, ממי תפסה, וכיצד? (ח:)
סא. מה היה 180 שנה, 80 שנה ו-40 שנה קודם שנחרב הבית? (ח:)
סב. את מי סמך ר' יהודה בן בבא, והיכן? (ח:)
סג. מנין דמלכות רומי קמו בהימנותייהו בהדי ישראל כ"ו שנה? (ח:-ט.)
סד. אלו מלכיות מלכו בפני בית שני (פרט הסדר ומס' השנים)? (ט.)
סה. אי טעי תנא [המונה השנים לחורבן או השנים מאלפים ימות המשיח], או ספרא [המונה שנים למלכות יון], ולא ידעי פרטי כמה הוי, מה יעשו, מדוע, ומה הסימן לזה? (ט.)
סו. אלפים תורה, מאימתי הם, באר כיצד? (ט.)
סז. מאן דלא ידע כמה שני בשבוע מה יעשה, מדוע, ומה הסימן לזה? (ט:)
סח. מאימתי אם יאמר לך אדם קח שדה שוה אלף דינרים בדינר א' לא תקח (2), ומאי איכא בינייהו? (ט:)
סט. שטרא דכתיב ביה ו' שנין יתירא, מדוע סברו דהוי שטר מאוחר, ומדוע הכשירו ר"נ? (י.)
ע. מתי ומנ"ל דמנינן למלכי יוונים? (י.)
עא. מהו יום גינוסיא (להו"א ולמסקנה)? (י.)
עב. מה הם ג' שאלות ששאל אנטונינוס לרבי, ומה ענה לו רבי ע"י רמז? (י.-:)
עג. בהנ"ל, מדוע לא ענהו רבי בפירוש, או לכה"פ בלחש? (י:)
עד. על מי אמר רבי - לית דין בר אינש? (י:)
עה. מי מאדום בא לעוה"ב (2), ומדוע?
עו. למי נתן קטיעה בר שלום את נכסיו, וכיצד נתחלקו, ומדוע? (י:)
עז. מי ועל מי אמרו - נתפרדה חבילה? (י:-יא.)
עח. כמה משלחות נשלחו לאונקלוס, וכיצד גיירן? (יא.)
עט. מי הם "גיים", ומדוע נקראו כן? (יא.)
פ. יום מיתה של מלכי עכו"ם שיש בה שריפה, ואין בה שריפה, האם הוי יום איד (2), ומדוע? (יא.)
פא. בישראל, על מי, את מה ובכמה שורפין, ואת מה עוקרין? (יא.-:)
פב. יום תגלחת זקנו ובלוריתו, באר (2)! (יא:)
פג. איזה איד יש לרומי אחת לע' שנה, וכיצד עושין אותה? (יא:)
פד. אלו ז' בתי עכו"ם קבועין, ומהו קבועין? (יא:)
פה. בגולה, כמה ימים אסור, ומדוע (2 רש"י)? (יא:)
פו. לאיזה איסור לא חשו חכמים בעטלוזא של עזה, ומה ילפינן מיניה גבי ימי אידם (3)? (יא:-יב.)
פז. עיר שיש בה עבודת כוכבים, האם ומתי מותר להכנס לתוכה (2) ומדוע אסור (רש"י)? (יב.)
פח. על אלו ג' דברים נא' לא ישחה בפני עכו"ם, ומאי קמ"ל בהנך דינים? (יב.)
פט. בהנ"ל, מה הדין באינו נראה, ומהו? (יב.)
צ. כיצד אסור לשתות מפני סכנת עלוקה? (יב.-:)
צא. מה הדין במי שבלע נימא (עלוקה) בשבת? (יב:)
צב. בלע זיבורא, מה יעשה? (יב:)
צג. איזה שתיה אסורה מפני סכנת שברירי, ומה יעשה מי שצמא (2)? (יב:)
צד. חנויות המעוטרות בורד והדס או המעוטרות בפירות, האם מותר לקנות מהן, ומדוע? (יב:-יג.)
צה. מהי שיטת ר' נתן ביום שעבודת כוכבים מנחת בו את המכס, והאם פליגי רבנן עליה? (יג.)
צו. באיזה אופן שרי לילך ליריד של גוים לקנות בהמה וכו' (2)? (יג.)
צז. כהן, באיזה אופנים ובאלו טומאות מותר לו ליטמא? (יג.)
צח. מהו עיקור בבהמת עכו"ם ובבהמת קדשים? (יג.-:)
צט. מדוע בזה"ז לא שווינן לבהמת קדשים גיסטרא (2)? (יג:)
ק. מי שלקח בשוק של עבודות כוכבים, עבדים, מה הדין (בעבד ישראל או גוי), ומדוע? (יג:)
קא. האם קונים מעכו"ם עבדים? (יג:)
קב. האם מותר לקנות מבעה"ב? (יג:)
קג. אלו דברים הגדלים בארץ אסור למכור להם, ומדוע? (יג:-יד.)
קד. כיצד אפשר למכור להם את הנ"ל, ומדוע? (יד.)
קה. תרנגול לבן, האם מותר למכור לעובד כוכבים, לרבנן ור"י? (יג:-יד.)
קו. האם מותר בעשה משתה לבנו, בביקש קטוע, ובהסכים לקבל שחור? (יד.-:)
קז. מה דין שאר כל הדברים, ומהו סתמן ופירושן? (יד.-:)
קח. מכירת דקל לפירותיו, האם מותרת או לא? (יד:)
קט. באלו מקומות אין מוכרין בהמה דקה לעכו"ם ואין מעמידין בהמה בפונדקאות? (יד:-טו.)
קי. מדוע אין מוכרין להם בהמה גסה (3), ובאיזה אופן אין החששות הנ"ל? (טו.)
קיא. האם שכירות קניא, ומנ"ל? (טו.)
קיב. בדבר המצווה ושאינו מצווה האם תלינן היכא דאיכא למתלי? הוכח! (טו:)
קיג. כותים, האם חשודים ארביעה ושפיכות דמים? (טו:)
קיד. האם מותר למכור לכותים בהמה דקה וכלי זיין, ומדוע? (טו:)
קטו. האם מותר למכור חמור לישראל החשוד, ומדוע? (טו:)
קטז. האם מותר למכור כלי זיין ללסטים ישראל, מדוע? (טו:)
קיז. האם מוכרין לעכו"ם תריסין, חיטי ושערי, עששיות, ומרי וחציני, ומדוע? (טו:-טז.)
קיח. עגלים שבורים, סוס, ושור של פטם, ומדוע? (טז.)
קיט. כמה הוציא רבי כדי שלא יצטרך להקריב שור של פטם ביום אידם, ובכמה שלבים? (טז.)
קכ. מה הדין בבהמה דקה וגסה לפירכוס? (טז.)
קכא. חיה גסה מה דינה לפירכוס ולמכירה, ומדוע? (טז.-:)
קכב. מה החידוש באיסור מכירת ארי מפני נזק הרבים? (טז.-:)
קכג. אלו ו' בסילקאות יש, ומה מותר לבנות עמהם? (טז:)
קכד. מדוע נתפס ר"א למינות, וכיצד ניצל? (טז:-יז.)
קכה. מהו אל תקרב אל פתח ביתה (2)? (יז.)
קכו. הפורש ממינות ועבירה האם מיית? הוכח! (יז.)
קכז. מדוע ר"א בן דורדיא נפטר כשפרש מעבירה? (יז.)
קכח. על איזה פתח עברו ר' חנינא ור' יונתן, ומדוע? (יז.-:)
קכט. מהם הדברים שעליהם נתפס ר"א בן פרטא, ועל מה נתפס ר"ח בן תרדיון? (יז:)
קל. מדוע ניצל ר"א בן פרטא, וכיצד? (יז:)
קלא. מדוע ר"ח בן תרדיון לא ניצל? (יז:)
קלב. מה נענשו ר"ח בן תרדיון ובני משפחתו, ומדוע? (יז:-יח.)
קלג. כיצד הצדיקו עליהם הדין? (יח.)
קלד. מתי תפסו את ר"ח בן תרדיון? (יח.)
קלה. כיצד זכה הקלצטונירי לחיי העוה"ב? (יח.)
קלו. כיצד ניצלה בתו של ר"ח בן תרדיון מקובה של זונות? (יח.-:)
קלז. מדוע ערק ר"מ לבבל (2)? (יח:)
קלח. האם מותר ללכת לכרקום, לטרטיאות ולקרקיסאות? (יח:)
קלט. "אשרי האיש אשר לא הלך... לא עמד... לא ישב", מדוע כתוב כל זה, הרי כיון דלא הלך א"כ לא עמד ולא ישב? (יח:)
קמ. מה נא' על המתלוצץ (4), ומנ"ל? (יח:)
קמא. אשרי האיש - מיהו האיש? אשר לא הלך בעצת רשעים - מי הם? ובדרך חטאים לא עמד - מי הם? (יט.)
קמב. אשרי איש ירא את ד' - על מי נא' (2)? במצוותיו חפץ מאוד - באר! (יט.)
קמג. כי אם בתורת ד' חפצו - מה לומדים מזה (2)? (יט.)
קמד. ובתורתו יהגה - באר! (2) (יט.)
קמה. מי מתמעט ומי ירבה בתורה? (יט.)
קמו. מיהו צייד הרמאי (2)? (יט.)
קמז. מהו החילוק בין עץ שתול לנטוע? (יט.)
קמח. מה עדיף ללמוד מרב אחד, ומה לא, ומדוע? (יט:)
קמט. איך יחלק האדם את לימודו? (יט:)
קנ. מהו - פריו יתן בעתו (2)? ומה נא' על מי שאינו כך? (יט:)
קנא. כי רבים חללים הפילה ועצומים כל הרוגיה - על מי נא', ומנלן? (יט:)
קנב. ממתי ראוי להוראה (2)? (יט:)
קנג. מנין ששיחת חולין דת"ח צריכה תלמוד? (יט:)
קנד. מנין שהעוסק בתורה נכסיו מצליחין (3)? (יט:)
קנה. במה אפשר לזכות לחיים, והאם יכול לילך לישן, ומנלן? (יט:)
קנו. כשסיים בנית בית העבודה זרה, באיזה אופן שכרו מותר, ומדוע (3)? (יט:)
קנז. מה לומדים מלא תחנם, והאיך (3)? (כ.)
קנח. האם שרי ליתן לגוי מתנת חינם, ומנלן? (כ.)
קנט. מנין להקדים נתינה דגר למכירה דעכו"ם (2)? (כ.)
קס. איך אמר רשב"ג על גויה נאה - מה רבו מעשיך ד', הרי אסור ליתן להם חן, וכן אסור להסתכל? (כ.-:)
קסא. באיזה בגדי צבעונין אסור להסתכל, ובאיזה מותר, ומנלן (2)? (כ:)
קסב. הרוצה שלא יסריח מתו, מה יעשה, ומדוע? (כ:)
קסג. ונשמרת מכל דבר רע, מה בא ללמד? (כ:)
קסד. מה למד מהנ"ל ר"פ בן יאיר? (כ:)
קסה. מי גדולה מכולן (2)? (כ:)
קסו. במה נח' ר"מ ור"י אי שרי למכור ע"מ לקוץ (3), ומה הצריכותא? (כ:)
קסז. מה הדין לר"י בבהמה ע"מ לשחוט? (כ:)
קסח. בא"י, בסוריא ובחו"ל האם שרי למכור או להשכיר בתים או שדות, ומדוע? (כ:-כא.)
קסט. מדוע שדות חמירי טפי? (כא.)
קע. כששרי למכור, לכמה גויים מותר, ומדוע לא גזרו שמא ימכור חלקים לאחרים? (כא.)
קעא. היכן סתמה המשנה כר"מ? (כא:)
קעב. באיזה אופן אסור לכו"ע להשכיר (2)? (כ:)
קעג. האם שרי להשכיר המרחץ לכותי, ומדוע? (כא:)
קעד. האם מותר להשכיר שדהו לכותי ולעכו"ם, ומדוע? (כא:-כב.)
קעה. מה היה המעשה במוריקאי (2)? מה פסק רבא? ומה הוכיח רבינא מהברייתא (2)? (כב.)
קעו. ישראל ועובד כוכבים שקיבלו שדה בשותפות, מה הדין בג' האופנים? (כב.)
פרק שני - אין מעמידין
קעז. באיזה דינים חששו בעכו"ם לרביעה (2), ומדוע? (כב.-:)
קעח. מדוע לוקחין מעכו"ם בהמה לקרבן ול"ח לנרבע ולנעבד? (כב:)
קעט. ממי הרועה מתירא וממי לא, ומדוע? (כב:)
קפ. מדוע ל"ח בעכו"ם נקבות לרביעה, ומ"ש מכלב? (כב:)
קפא. מדוע שרי להעמיד נקבות אצל נקבות (2)? (כב:)
קפב. האם חיישינן בעופות לרביעה? (כב:)
קפג. איך מתרץ רבינא את השאלה מהא דשרי ליקח בהמה מעכו"ם לקרבן, ומנ"ל? (כג.)
קפד. מה הטעם דאשה שנחבשה ע"י ממון מותרת וע"י נפשות אסורה? (כג.)
קפה. במה נח' ר"א ורבנן גבי פרת חטאת, אי ניקחת מעכו"ם (4)? (כג.-:)
קפו. מה ההוכחה דנח' בחיישינן לרביעה בכל הקרבנות (2)? (כג:)
קפז. פרה, האם היא קדשי מזבח או בדק הבית? (כג:)
קפח. מדוע פוסל בה מום, רביעה, וע"ז? (כג:)
קפט. מה הדין בפרה יוצא דופן? ומה הדין ביוצא דופן בשאר קדשים? (כג:)
קצ. האם אפשר לקנות מעכו"ם עבור צרכי ביהמ"ק, ומדוע? (כג:)
קצא. להנ"ל, איך קנו מדמא בן נתינה? (כד.)
קצב. לפי שילא, מהו טעמו של ר' אליעזר (2)? (כד.)
קצג. ממתי שימרו את הפרה של דמא בן נתינה, ובמה זה תלוי? (כד.)
קצד. איך ידעו שהוולד יהיה אדום, ומדוע דווקא אצלו? (כד.)
קצה. מה הקשו חביריו על ר"א, ומה ענה להם? ומנין שיתגיירו לגמרי? (כד.)
קצו. איך פרעה ויתרו יכלו ליתן זבחים? (כד.-:)
קצז. איך לקחו מעמלקי למען זבוח? (כד:)
קצח. היכן הקריבו מחמת הוראת שעה, ומדוע היה צריך לכך (2)? (כד:)
קצט. כיצד מתרץ ר' יוחנן את השאלה איך שרי ליקח קרבן מעכו"ם, ובמה נדחה? (כד:)
ר. מנין שהפרות שרו, ומה שרו (6)? (כד:)
רא. ויהי בנסוע הארון - מה אמר משה, ומה ישראל? (כד:)
רב. איך קורין הפרסיים לספר ולנידה, ומדוע? (כד:)
רג. מהו ספר הישר (דריש העמוד), ומדוע נקרא כך? (כה.)
רד. היכן רמוז בתורה ניסו של יהושע? (כה.)
רה. כמה שעות האריך אותו היום, ומנלן (4)? (כה.)
רו. למי עוד עמדה חמה, ומנלן? (כה.)
רז. במה נתייחד ניסו של יהושע (2)? (כה.)
רח. מהו ספר הישר שמרומז בו ללמד בני יהודה קשת, ומדוע נקראו כך (3)? (כה:)
רט. היכן רמוז הנ"ל (3)? (כה.)
רי. מהו שוק והעליה (3)? (כה.)
ריא. עם כמה אנשים מותר לאשה להתייחד - בכשרים ובפרוצים? (כה.-:)
ריב. בהנ"ל, מ"ש בין עכו"ם לישראל? (כה:)
ריג. מדוע ל"ח באשה לשפיכות דמים? (כה:)
ריד. האם יש אשה שמותר לה להתייחד, ומדוע? (כה:)
רטו. נזדמן לו עכו"ם בדרך, איך ילך עמו (4), ומדוע? (כה:)
רטז. שאלו להיכן הולך, מה יענה, ומדוע? (כה:)
ריז. מי עדיפי, גנבי דבבל או ליסטים דארץ ישראל, ומנין? (כו.)
ריח. האם שרי לישראלית ליילד עכו"ם ולהיפך, ומדוע? (כו.)
ריט. האם מינקת בנה של עכו"ם ולהיפך, ומדוע? (כו.)
רכ. בהנ"ל, מהי הצריכותא? (כו.)
רכא. מה התירו בשכר, ומה אסרו (3), ומדוע? (כו.)
רכב. מי אין מעלין ואין מורידין, ומי מורידין ואין מעלין? (כו.-:)
רכג. מיהו מין (2)? (כו:)
רכד. אכל פרעוש אחד, מדוע נקרא מומר ולא מין? (כו:)
רכה. אם מורידין, הרי פשוט שאין מעלין (3)? (כו:)
רכו. האם ישראל יכול למול את הגוי? (כו:)
רכז. האם גוי יכול למול יהודי (3), ומדוע? (כו:-כז.)
רכח. האם כותי יכול למול יהודי, ומדוע? (כו:-כז.)
רכט. מה הטעם דמילה בעכו"ם פסולה, ומה הנפק"מ (3)? (כז.)
רל. האם ציפורה מלה את בנה בעצמה (3)? (כז.)
רלא. מהו ריפוי ממון, ומהו ריפוי נפשות (3)? (כז.)
רלב. באיזה אופנים שרי להתרפאות מעכו"ם (2)? (כז.-:)
רלג. האם יש אופנים דשרי להתרפאות ממין? (כז:)
רלד. באיזה אופן מתיר ר' ישמעאל לעבוד ע"ז כדי שלא יהרג? (כז:)
רלה. באיזה אופן התיר ר' יוחנן להתרפאות מעכו"ם (2), ומה הנפק"מ? (כז:-כח.)
רלו. באיזה מכה התירו לחלל את השבת (2)? (כח.)
רלז. מהיכן מכה של חלל, ומה הדין בשיניים? (כח.)
רלח. איך ר' יוחנן דרש ברבים את הרפואה, ולא חשש לשבועה ולחילול ד'? (כח.)
רלט. מהי רפואת צפדינא (3)? (כח.)
רמ. איך ר' יוחנן נתרפא ממטרוניתא, הרי זה מכה שמחללין עליה את השבת, ואין מתרפאין בהם? (כח.)
רמא. מדוע ר' אבהו נסתכן? (כח.)
רמב. האם מחללין שבת על פדעתא, ומהי הרפואה (2)? (כח.)
רמג. עינבתא, פרוונקא דמאי, ומהי הרפואה? (כח.)
רמד. סימטא, פרוונקא דמאי, ומהי הרפואה? (כח.)
רמה. מהי רפואת פיקעא (5)? (כח:)
רמו. מהי רפואת החש באזניו? (כח:)
רמז. האם שרי להעלות אזנים בשבת, באיזה אופן, ומדוע? (כח:)
רמח. מדוע התירו לרפאות בשבת עין שמרדה? (כח:)
רמט. על אלו רפואות נאמר וחילופא סכנתא (4)? (כח:-כט.)
רנ. מה קשה יחד עם הקזת דם (סיבורי)? (3) (כט.)
רנא. המקיז דם, מתי יאכל דג, ומתי לא? (כט:)
רנב. מה לא יאכל המקיז דם (4), ומה יעשה אם אכל? (כט.)
רנג. מהו אונקלי, ומהי רפואתו (3)? (כט.)
רנד. מה מרפא את החולה מחליו (7)? (כט.)
רנה. מה מחזיר את החולה לחליו (12)? (כט.)
רנו. באיזה אופן שרי להסתפר אצל עכו"ם (2)? (כט.)
רנז. בשבילי דנהרדעא, לפי מי אסור להסתפר? (כט.)
רנח. כשגוי מסתפר מיהודי, מה אסור לספרו, ומדוע? (כט.)
רנט. מה אמרו ר' מלכיא ור' מלכיו (2)? (כט.)
רס. מנין שמת, זבח ע"ז, יין ע"ז אסור בהנאה? (כט:)
רסא. איזה חומץ דעכו"ם אסור? (כט:)
רסב. כמה חותמות צריך לחומץ וליין מבושל המופקדים ביד עכו"ם, ומדוע? (כט:-ל.)
רסג. יין מבושל, האם יש בו משום גילוי ומשום ניסוך? (ל.)
רסד. יין מזוג, או מזיג ולא מזיג, האם יש בו משום גילוי? ואיזה מזוג הנחש שותה? (ל.)
רסה. האם אמרינן אימת ישן עליהן, ואימתי? (ל.)
רסו. רב ושמואל, האם שתו מבי ארמאה ומבי ארמלתא, ומדוע? (ל.)
רסז. מה הם ג' יינות שאין בהם משום גילוי (2)? (ל.)
רסח. באיזה יין דין גילוי תלוי במקומות? (ל.)
רסט. חמרא דאקרים, עד מתי יש בו משום גילוי ומשום יין נסך? (ל.-:)
רע. יין תוסס, שחלים, כותח הבבלי, מי טיף טיף, פי תאנה, האם יש בהן משום גילוי? (ל:)
רעא. מה הן התכונות דג' מיני ארס, ולמאי נפק"מ? (ל:)
רעב. מי כל זמן שמזקין גבורה מתוספת בו (3)? (ל:)
רעג. אבטיח, האם יש בו משום גילוי, ומה הדין בשאכל ממנו א' ולא מת? (ל:)
רעד. מים שנתגלו, מה אין לעשות בהן (5)? (ל:)
רעה. את מה אסור לרחוץ (2), ומה הנ"מ? (ל:)
רעו. את מי יכול להשקות, ומדוע בשל חבירו אסור? (ל:)
רעז. מה הן ג' דרגות איסורי יין? (ל:-לא.)
רעח. המפקיד יין או פירות אצל עכו"ם, מה דינם באכילה ובהנאה? (לא.)
רעט. כמה חותמות צריך ליין (3)? (לא.)
רפ. מהו חותם בתוך חותם (4)? (לא.)
רפא. יין של כותי, האם שרי בסתומות, ואימתי, ומדוע? (לא.-:)
רפב. מפני מה אסרו שכר של עכו"ם (2)? (לא:)
רפג. נתגלה ונתיישן או החמיץ, מה דינו? (לא:)
רפד. שכר מגולה, מה דינו? (לא:)
רפה. שיכרא דארמאה, למי אסור לשתות, ומדוע? (לא:)
רפו. מדוע ארמאי זוקאני שותים גילויא ואין מתים? (לא:)
רפז. מה הדין בחומץ שיכרא דארמאה (2), ומדוע? (לב.)
רפח. מהו חרס הדרייני, ומהו חוזקו של יינו? (לב.)
רפט. רוצה בקיומו ע"י ד"א, מה דינו? (לב.)
רצ. מדוע אסרו בנודות והתירו בקנקנים (2)? (לב.)
רצא. מי ולמי הודו ולא הודו (2)? (לב.)
רצב. מהו עורות לבובין, מתי אסור (2), ומתי מותר (2), ומדוע? (לב.-:)
רצג. בשר הנכנס לע"ז, האם שרי, ומדוע? (לב:)
רצד. מה דין תקרובת עבודת כוכבים, ומנין? (לב:)
רצה. עכו"ם או ישראל שהולכין לתרפות, מה הדין לשאת ולתת עמהם, בהליכה ובחזרה, ומדוע? (לב:-לג.)
רצו. עכו"ם או ישראל שהולכין ליריד, מה הדין לשאת ולתת עמהם, בהליכה ובחזרה, ומדוע? (לג.)
רצז. נודות העכו"ם, איזה מותרין ואיזה אסורין? (לג.)
רצח. באיזה אופן מהני ישראל עומד על גביו, ומדוע צריך לכך (2)? (לג.)
רצט. עכו"ם הזורק חמרא לבי מילחי, מה דינו, ומדוע? (לג.)
ש. איך מכשירין נודות וקנקנים (2)? (לג.-:)
שא. האם יכול ליתן בתוכן ציר ומורייס לכתחילה? (לג.-:)
שב. האם יכול להכשירן בקינסא, ומדוע? (לג:)
שג. האם מותר ליתן בתוכן שכר, ומדוע? (לג:)
שד. כלי נתר, כובי, חצבי שחימי, כלי פתוותא דבי מיכסי, כסי, מה דינם? (לג:)
שה. מאני דקוניא - חיוורא אוכמא וירוקי, ואית ביה קרטופני, מה דינם? ומה דינם לגבי פסח, ומה החילוק? (לג:-לד.)
שו. מה שאלו את ר' עקיבא בגינזק, ומה התשובות? (לד.)
שז. על אלו ו' דברים נאמר דלאחר י"ב חודש שרי? (לד.-:)
שח. מורייס אומן, האם ומתי מותר? (לד:)
שט. מדוע התירו ארבא דמורייסא? (לד:)
שי. מפני מה אסרו גבינת בית אונייקי? ומדוע ר"מ נמי צריך לטעם זה? (לד:)
שיא. באיזה עבודה נאסרים העגלים הנ"ל? (לד:)
שיב. המקדש בפרש שור הנסקל או עבו"כ מה דינו? הבא לכך סברא, קרא והוכחה ממתני'! (לד:-לה.)
שיג. מי, למי, כיצד ומדוע השיאו לדבר אחר? (לה:)
שיד. מה טעם הגזירה דגבינות עכו"ם (6)? (לה.-:)
שטו. על איזה טעם מקשינן דיבישה תשתרי ועל מה מקשינן דתתסרי בהנאה? (לה.-:)
שטז. איזה שרף ערלה אסור? (לה:)
שיז. למה תלמיד חכם דומה? לה:)
שיח. "עלמות אהבוך", מה דרשינן על ת"ח (3)? (לה:)
שיט. לאיזה חלב חששו (2), ומדוע? (לה:)
שכ. פת, מי ומתי התיר (2)? (לה:)
שכא. מי גזר על השמן? (לה:-לו.)
שכב. מי, כיצד ומתי התירו איסור זה (פרט)? (לו.-לז.)
שכג. אלו דברים נאסרו מי"ח דבר, ומדוע? (לו.-:)
שכד. בנותיהן, מה אסור מדאו' (2), מב"ד של שם, מהלמ"מ, מב"ד של חשמונאי ומי"ח דבר? (לו:)
שכה. יחוד, מה אסור מדאו', מב"ד של דוד ומי"ח דבר? (לו:)
שכו. תינוק ותינוקת עכו"ם, מאימתי מטמאין בזיבה, ומדוע? (לו:-לז.)
שכז. מי הם יוסף שריא וב"ד דשרו משחא, ואלו דברים התירו (באר)? (לז.)
שכח. לכשתצא, אם תצא וע"מ שתצא חמה מנרתיקה, ומת בלילה, האם הוי גט, ומדוע? (לז.)
שכט. מהו אייל קמצא (2), ובמה נחלקו? (לז.-:)
של. משקה בי מטבחיא דכן, מאי דכן (2), ובמאי פליגי הנך אמוראי? (לז:)
שלא. הנוגע בטומאת מת, מתי טמא ז' ומתי טומאות ערב? (לז:)
שלב. מה התיר יוסף שריא בדיקרב למיתא (2)? (לז:)
שלג. מנ"ל דבישולי עכו"ם אסורים? (לז:-לח.)
שלד. במה אין בישולי עכו"ם (2), ומאי נפק"מ? (לח.)
שלה. דגים קטנים מלוחים, צלאם עכו"ם או עבדינהו כסא דהרסנא, האם יש בהם איסור בישולי עכו"ם? (לח.)
שלו. ישראל ועכו"ם שהציתו האור באגם, האם חגבים שבאגם מותרים, ומדוע? (לח.)
שלז. עובד כוכבים דחריך רישא, האם יש בו משום בישולי עכו"ם, ומדוע? (לח.)
שלח. ישראל שהטמין קרא בתנור והעכו"ם שדא סיכתא לאתונא, האם הוי בישולי עכו"ם, מדוע, ומה החידוש? (לח.)
שלט. הניח ישראל בשר ע"ג גחלים ובא עכו"ם והפך בו, האם הוי בישולי עכו"ם, מדוע, ומה החידוש? (לח.)
שמ. דבר שהוא כמאכל בן דורסאי או שאינו כמאכל בן דורסאי, ובישל העכו"ם ההמשך, האם הוי בישולי עכו"ם? (לח.)
שמא. הניח העכו"ם והפך ישראל, האם הוי בישולי עכו"ם? (לח:)
שמב. דג מליח וביצה צלויה, האם הוי בישולי עכו"ם? (לח:)
שמג. הקפריסין,והקפלוטות והמטליא והחמין והקליות, האם יש בהם בישולי עכו"ם, ומדוע? (לח:)
שמד. כוספן של עכו"ם שהוחמו חמין, האם חיישינן לגעולי עכו"ם? פרט! (לח:)
שמה. משחא שליקא, אהיני שליקי ושתיתאה דעכו"ם, האם נאסרים? פרט! (לח:)
שמו. כבשים ומורייס שידוע שנותן לתוכו יין, מה דינם בהנאה, ומדוע? (לח:-לט.)
שמז. קרבי דגים ועוברן, האם מותרין באכילה? (לט.,מ.)
שמח. צחנתא דבב נהרא, האם מותרת באכילה, ומדוע? (לט.)
שמט. חמרא ותורי דמיא, שפר קדש וקבר נונא, האם מותרין באכילה, ומהו הסימן? (לט.)
שנ. אלו ג' נוני בדקו, וכיצד בדקו אם הם כשרים? (לט.)
שנא. קורט של חילתית, מדוע אסור? (לט.)
שנב. עבד ואשת חבר, אשת ע"ה שנישאת לחבר ולהיפך, האם הוו חבירין? (לט.)
שנג. מה הם הדברים המותרים בחותם א' ומה בב', ומדוע? פרט! (לט.-:)
שנד. מה אין לוקחים בסוריא, ומה דינו בנתארח או שיגר לו בעה"ב, ומדוע? (לט:)
שנה. מלח בלרונדרית, באיזה צבע, ומפני מה אסורה? (לט:)
שנו. הכי אלו אסורין ואין איסורן איסור הנאה, למעוטי מאי? (2) (לט:)
שנז. חלב, דבש והדבדבניות המותרים באכילה, מדוע מותרים? (לט:)
שנח. מהו טרית שאינה טרופה, ומה הדין טיבול בהנ"ל בצירן ובגופן? (לט.-:)
שנט. מהו ציר שיש בו דגה (2)? (לט:-מ.)
שס. איזה דגים לא סגי בבדיקת ראש ושדרה? (מ.)
שסא. ארבא דצחנתא, מדוע התירו ר' הונא בר חיננא ומדוע אסרו רבא, ומה דין טיבול בהנ"ל בצירן וגופן? (מ.)
שסב. עוברי דגים, האם ואיזה סימנים יש להם? (מ.-:)
שסג. בהנ"ל, בנימוחו ואין שם מומחה, באיזה אופן מותרים? (מ:)
שסד. עלה של חלתית וזיתי גלוסקאות המגולגלין, מה דינם ומאי קמ"ל? (מ:)
שסה. חגבין קפריסין וקפלוטות של עכו"ם ושל כהן החשוד, מה דינם, ומדוע? (מ:)
פרק שלישי - כל הצלמים
שסו. אלו צלמים אסורים ומדוע? (3) (מ:-מא.)
שסז. לרבנן, אלו צלמים הוסיפו עליהם, ומדוע? (מא.)
שסח. תפס בידו צואה, מה הם צדדי הספק? (מא.)
שסט. שברי צלמים ועבודת כוכבים, מה דינם, ומדוע? (מא.-:)
שע. עבודת כוכבים שנשתברה מאליה, מה דינה, ומדוע? (מא:)
שעא. מהי הראיה שרצו להביא לר"י ממתני'(2), ומהי הדחיה? (מא:)
שעב. בחבר שמת ושפחתו של מציק, מדוע לא אמרינן אין ספק מוציא מידי ודאי? (מא:-מב.)
שעג. מהי הראיה שרצו להבא לר' יוחנן מהא דישראל אינו מבטל עבודת כוכבים של עכו"ם, ומהא דשיפה לצורכו, ומהי הדחיה? (מב.)
שעד. מצא צורת דרקון וראשו חתוך, האם מותר, ומדוע? (מב.)
שעה. מהי הראיה שרצו להביא לר"י מירקות שתחת אשירה, ומהי הדחיה? (מב.)
שעו. קן שבראש אילן של הקדש ואשירה, מה דין העצים, הביצים והאפרוחים? (מב:)
שעז. העושה והמוצא מזלות, פרצופות וצורות, אלו אסורים ואלו מותרים? (פרט גם שיטת רשב"ג) (מב:-מג:)
שעח. מהי צורת דרקון? (מג.)
שעט. מה היה מעשה דר"א הקפר בריבי, מה תלת שמעינן מיניה, ומדוע ל"א דהעכו"ם מייאש מינה? (מג.)
שפ. שמשין שאפשר ושאי אפשר לעשותן (פרט מדורן), האם מותר לעשות אותם? (מג.-:)
שפא. כשעשאום אחרים, האם מותר להשתמש בהם? (מג:)
שפב. היאך עשה ר"ג דמות צורות לבנות (3)? (מג:)
שפג. מה הם מכובדים ומה הם מבוזים? (מג:)
שפד. לרבנן, היאך שם משה העגל בנחל היורד מן ההר, ובמעכה שמו בנחל קידרון? (מד.)
שפה. מדוע כתתו נחש הנחושת (2)? (מד.)
שפו. עצבים שמצא דוד מה עשה עמם? והיכי מצי מנח לה (3)? (מד.)
שפז. מהו נזר, ומהו עדות? (מד.)
שפח. מה נשאל ר"ג כשרחץ במרחץ של אפרודיטי, היכן אמר אין משיבין במרחץ, ומדוע? (מד:)
שפט. מה התשובות שענה ר"ג, איזה תשובה גנובה ולא גנובה ענה ר"ג (4)? (מד:)
שצ. דברים המחוברים להר, במה נחלקו ת"ק וריה"ג (2)? (מה.-:)
שצא. מה ילפינן מקראי ד: ואשריהם תשרפון באש, ואשריהם תגדעון, תחת כל עץ רענן, אבד תאבדון, ואבדתם את שמם, לרבנן ולר' יוסי ב"ר יהודה? (מה:-מו.)
שצב. העכו"ם העובדים את ההרים ואת הזרעים, מה דין הן ועובדיהן? (מו.)
שצג. אבני הר שנדלדלו והשתחווה להם עכו"ם, האם נאסרו, ומדוע? (מו.)
שצד. בהנ"ל, כיצד רצתה הגמ' להוכיח דבני ר"ח שרו, ומה דחתה הגמ'? (מו.)
שצה. זקף ביצה להשתחוות לה, מה צדדי הספק? (מו.)
שצו. נעבד ואתנן במחובר, מה הצדדים להתירם ולאוסרם לגבוה? (מו:)
שצז. מה ילפינן מבית ה' אלוקיך (2)? (מו:)
שצח. בהזאה דפסח, כיצד ומדוע פרכינן לקולא? (מו:)
שצט. המשתחווה לקמת חיטין, לדקל, לבהמה ולמעיין, על אלו דברים מסתפקינן האם נאסרו? (מו:-מז.)
ת. היה ביתו סמוך לעכו"ם ונפל, כיצד בונהו, מה הדין עציו ועפרו, ומה עושה שלא ירווח לעכו"ם? (מז.-:)
תא. אלו ג' סוגי איסורי בתים יש, ומהו הרביעי? (מז:)
תב. אלו ג' סוגי איסורי אבנים יש, ובמה הצריך ר' אמי שיהא בגופה של אבן? (מז:)
תג. אלו ג' סוגי אשרות יש, ובמה הצריכו דבי רבי ינאי שיבריך בגופו של אילן? (מח.)
תד. באר פלוגתת רבנן וריב"י באילן שנטעו ולבסוף עבדו, להו"א ולמסקנא? (מח.)
תה. להנ"ל, כיצד מתיישבת הברייתא דגידעו ופיסלו לעבודת כוכבים? (מח.)
תו. איזה היא אשירה שהיא בפלוגתת רבנן ור"ש, ואיזה היא אשירה סתם (2)? (מח.)
תז. מה הדין בישיבה בצל צילה של אשירה ובצל קומתה, לענין איסור וטומאה? (מח:)
תח. מדוע כשעבר תחת האשירה הוא טמא? (מח:)
תט. כשגוזלת את הרבים, מה הדין לעבור תחתיה, לכתחילה ובדיעבד? (מח:)
תי. האם יש איסור זה וזה גורם בזריעת ירקות תחתיה, ובזורה עבודת כוכבים שחוקה, ומדוע? (מח:)
תיא. מי סובר זה וזה גורם בע"ז שרי, ומה ההלכה? (מט.)
תיב. בהנ"ל, מדוע אמר דאין זורעין ירקות תחת האשירה משום הנביה? (מט.)
תיג. שאור של חולין ושל תרומה שנפלו לעיסה, מה דינה, ומדוע? (מט.)
תיד. נטל עצים מן האשירה והסיק בו את התנור, מה דינו ודין הפת, ומה ההלכה? (יט:)
תטו. מדוע נח' ר"א ורבנן גם בפת וגם בבגד? (מט:)
תטז. מה הדין בחבית של יין נסך שנתערבה באחרות, ומדוע? ומ"ש מיין נסך שנפל לבור? (רש"י) (מט:)
תיז. כיצד מבטלין האשירה? (מט:)
תיח. שיפה אותה לצרכו ולצורכה, מה דינה ושפאיה, בעכו"ם ובישראל, ומדוע? (מט:)
תיט. ע"ז שנשתברה מאליה, האם צריך לבטל השברים ושברי שברים, ומדוע? (מט:)
תכ. מדוע שמואל לעיל התיר שברי ע"ז בהנאה? (רש"י) (מט:)
פרק רביעי - רבי ישמעאל
תכא. אבנים שנשרו מהמרקוליס, מה דינם, ומדוע? (מט:-נ.)
תכב. מה דין אבנים שנמצאו בצד המרקוליס, מקורבות, תוך ד"א בתפיסה א', או בב' תפיסות? (מט:-נ.)
תכג. איך מעמידין אבני המרקוליס? פרט! (נ.)
תכד. מה דין אבני המרקוליס שחיפו בהם את הדרכים, ומדוע? (נ.-:)
תכה. מתליעין, מזהמין, מגזמין וסכין, האם רשאי במועד ובשביעית, ומדוע? (נ:)
תכו. איזה קו' ק' בברייתא הנ"ל, שאין עליה מתרץ? (נ:)
תכז. ע"ז שעובדין אותה במקל, מה הדין בשברו או זרקו, האם חייב, והאם המקל נאסר, ומדוע? (נ:-נא.)
תכח. אבני בית קוליס, מדוע נאסרין, הרי אי"ז כעין פנים? והאם יש אבן שמותרת, ומדוע? (2) (נא.)
תכט. איזה דברים שנמצאו בראש המרקוליס אסורין, ומדוע? (נא.-נא:)
תל. זובח בעל מום לע"ז, האם חייב, ומנין? (נא.)
תלא. איזה בהמה ראויה לבמה לבן נח, ומנלן? (נא.)
תלב. איזה בהמות הכניס נח לתיבה, ומנלן? (נא.)
תלג. מה לומדים מהפסוק "ולא יזבחו עוד את זבחיהם לשעירים" (2)? (נא.-:)
תלד. קדשים שהקדישן בזמן היתר הבמות והקריבן בשעת איסור הבמות, באיזה איסור עובר, והאם ענוש כרת? (נא:)
תלה. מתי רק דבר נוי אסור משום תקרובת, ומתי אפי' מים ומלח (2), ומדוע? (נא:)
תלו. באיזה אופן שרי ליהנות מגינה ומרחץ של ע"ז, ושל שותפות ע"ז ואחרים? (נא:)
תלז. ממתי נאסרת ע"ז דעכו"ם ודישראל, ומנלן? (נא:-נב.)
תלח. מנין שעכו"ם פוסל אלוהו? (נב.)
תלט. מנין דע"ז של ישראל טעונה גניזה (2)? (נב.)
תמ. המעמיד דיין שאינו הגון, למה נחשב הדבר (2)? (נב.)
תמא. משמשי ע"ז דעכו"ם ודישראל, מאימתי נאסרין? (נב.)
תמב. ריתך כלי לע"ז, מה הספק? (נב.)
תמג. באיזה כלים חוזרין לטומאה ישנה, ומדוע? (נב.)
תמד. תקרובת ע"ז דאוכלין ודכלים, ע"ז דאוכלין, האם מהני ביטול לטהרם מטומאה, ומדוע? (נב.-:)
תמה. האם בית חוניו הוא בית ע"ז? (נב:)
תמו. מה דין הכהנים והכלים שנשתמשו בהם בבית חוניו? (נב:)
תמז. מנין שכלים שהשתמשו בהם לע"ז אסורין מדאו'? (נב:)
תמח. מדוע גנזו בית חשמונאי את אבני המזבח, ומדוע לא לקחום לעצמם? (נב:)
תמט. מי יכול לבטל ע"ז, דגוי ודישראל? (נב:)
תנ. באיזה אופן אמר רבי בילדותו דגוי מבטל ע"ז דישראל, ומדוע חזר בו? (נב:)
תנא. האם גוי יכול לבטל ע"ז שיש לו ולישראל בה שותפות, ומדוע? (נב:-נג.)
תנב. איזה פעולה מבטלת (4), ואיזו לא (5)? (נג.)
תנג. כשמכרה, באיזה אופן נח', ובאיזה אופן לכו"ע ביטלה? (נג.)
תנד. מתי בצורף ישראל לא ביטלה? (נג.)
תנה. לווה עליה, נפלה עליה מפולת, גנבוה ליסטים, הניחוה והלכו למדה"י, מה דינה, ומה הצריכותא? (נג.-:)
תנו. מדוע הע"ז של האמוריים במלחמת יהושע, אין לה ביטול? באר! (נג:)
תנז. איזה דין לומדים מהנ"ל? (נג:)
תנח. ע"ז שהניחוה עובדיה בשעת שלום או מלחמה, מה דינה ומדוע? (נג:)
תנט. בית נמרוד, מה דינו ומדוע? (נג:)
תס. מדוע בימוסיאות של מלכים מותרות? (נג:)
תסא. בימוס שנפגם, מה דינו, והאם זה תלוי במח' אי עובדין לשברים? (נג:)
תסב. מה דין מזבח שנפגם, ומדוע? ובאיזה אופן שרי, ומנלן? (נג:-נד.)
תסג. בע"ח שנעבד, מתי נאסר (2)? (נד.)
תסד. מדוע נעבד באונס נאסר? (נד.)
תסה. מדוע בימוסיאות של ע"ז בשעת הגזירה נאסרו? (נד.)
תסו. ציין ב' אופנים שאוסר בהמת חבירו? (נד.)
תסז. מנין שאוסרה במעשה? (נד.-:)
תסח. היכן מצינו עוד שנאסר רק במעשה? (נד:)
תסט. חליפין וחליפי חליפין, האם אסורין, ומנלן? (נד:)
תע. מנין שבערלה וכלאי הכרם, חליפיהן שרו בהנאה? (נד:)
תעא. איזה עוד איסור תופס את דמיו, ומנלן? (נד:)
תעב. מה ענו הזקנים ברומי על השאלה: מדוע אין הקב"ה מבטל הע"ז מן העולם? (נד:)
תעג. מה ענה ר"ג לאגריפס: מדוע הקב"ה מתקנא בע"ז? (נה.)
תעד. מה ענה ר"ג לזונין: מדוע מתרפאין אחר שבאים לע"ז? (נה.)
תעה. מה אמר ר"י על כך: שכשצריך גשם - שוחטין אדם לע"ז, והגשם יורד? (נה.)
תעו. ממתי נחשב ליין, לענין יין נסך ולענין מעשר? (3) (נה.-נו:)
תעז. האם שרי לבצור ולדרוך עם גוי או ישראל שעושה בטומאה, ומדוע? (למשנה ראשונה ואחרונה) (נה.-נו.)
תעח. במה מותר לסייע לישראל הנ"ל? (נה:)
תעט. מדוע הגרגותני נאסרת, ומה נאסר מחמת כן? (נו:)
תפ. באיזה אופן התיר הינוקא לדרוך עם גוי בגת, ומדוע? (נו:)
תפא. מדוע שמואל המתין תלת ריגלי, עד שפסק את דינו של היין? (נו:-נז.)
תפב. יין שנגע בו גוי ולא נתכוין לנסך, האם אסור, ובמה? (נז.)
תפג. כשנגע ע"י לוליבא שלא בכוונה, מה דינו של היין? (נז.)
תפד. איזה תינוק עושה יין נסך, ואיזה לא? (נז.-:)
תפה. עד מתי עבדים עושים יין נסך? (נז.-:)
תפו. במה הושוו עבדים שנקנו מן הגוי לבני השפחות? (נז.-:)
תפז. בהנ"ל, מה דין רוקן ומדרסן, ומדוע? (נז.-:)
תפח. איזה יין התיר רבא למכור, והאם התיר למכור כולו? (נז:-נח.)
תפט. מה הראיה דאסור בהנאה? (נח.)
תצ. במעשה שנתברר שהשקם אדם שהוא גוי, מה הצדדים לאסור ולהתיר? (נח.-:)
תצא. בהנ"ל, באיזה אופן לכו"ע אסור? (נח:)
תצב. יין שמזגו הגוי במים, מה דינו ומדוע? (נח:)
תצג. מדוע ר"ל אסר הפירות והמים, ור' יוחנן התיר? (נח:-נט.)
תצד. על מי הכריזו שבניהם ממזרים, ויינן יי"נ, ותורמוסן בישולי עכו"ם, ומדוע? (נט.)
תצה. בהנ"ל, האם אסורין מעיקר הדין, ומדוע? (נט.)
תצו. מה נאסר לכתחילה משום "לך לך אמרינן וכו'"? (נט.-:)
תצז. כשהגוי הושיט ידו בחבית לתפוס האתרוג, מה יעשה, ולמה יותר בזה? (נט:)
תצח. גוי שניסך נגד רצונו, האם שרי למכור או ליקח ממנו הנזק, ומדוע? (נט:)
תצט. כשהניח ידו על הברזא לעצור קילוח היין, מה דין היין שבחבית (2)? (נט:-ס.)
תק. גוי אדנא וישראל אכובא, ולהיפך, מה הדין ומדוע? (ס.)
תקא. גוי שנושא זיקא או כובא, מלאה או חסירה, מה הדין ומדוע? (ס.)
תקב. מעצרא זיירא, מהי, ומה דין יינה? (ס.)
תקג. חבית שפקעה וחיבקה הגוי, מה דינה ומדוע? (ס:)
תקד. כשנכנס גוי לתוך גת ריקה, מה דינה? (ס:)
תקה. גוי שנמצא עומד בצד בור יין ישראל, באיזה אופן היין נאסר? (ס:)
תקו. באיזה מקרים נח' רבנן ור"ש אי נאסר באכילה? (ס:)
תקז. מתי כשנפל הגוי לבור, היין נאסר אפי' בהנאה? (ס:)
תקח. מדוע ינוחו לו לר"ש ברכות על ראשו? (ס:)
תקט. מה הדמיון בין זב ליי"נ, ומה האופן שבא ללמדנו? (ס:)
תקי. זרק החבית (ריקה) לבור, באיזה אופן שרי (2)? (ס:)
תקיא. המטהר יין עכו"ם, היכן יתן היין, והאם צריך שמירה נוספת? (סא.)
תקיב. בהנ"ל, מה צריך שיכתוב לו העובד כוכבים, ומדוע? (סא.)
תקיג. מה נחשב כפתח הפתוח לרה"ר (4)? (סא.)
תקיד. מדוע א"א לסמוך על ישראלים הרוכלין? (סא.)
תקטו. כשיש ישראל בחצר אחרת, באיזה אופן מהני? (סא.-:)
תקטז. מה הדין כשנמצא בבית גוי אחר? ובבית האריס? (סא:)
תקיז. גוי שנמצא בין החביות, מה דינם? (סא:)
פרק חמישי - השוכר את הפועל
תקיח. שכר פועל או חמור שיעבוד ביי"נ, מה דינו ומדוע? (סב:)
תקיט. במה קנסו רק חמרין ולא פועל? (סב.-:)
תקכ. החמרין שהיו עושין מלאכה בפירות שביעית, שכרן שביעית, באר! (2) (סב.-:)
תקכא. מהו נתינת שכר מפירות שביעית בדרך היתר? (סב.-:)
תקכב. מה הדין בשכרו לסתם יינם? (סב:)
תקכג. מה יעשה בחיטים שקיבל בשכרו, ומדוע? (סב:)
תקכד. האם שרי ללוות פירות שביעית ולפרוע משל שמינית, אחר הביעור, ומדוע? (סב:)
תקכה. באתנן - כשנתן לה ואח"כ בא עליה, מתי שרי? (סב:-סג.)
תקכו. כשבא עליה ואח"כ נתן לה, באיזה אופן אסור (2)? (סג.)
תקכז. על מה הק' ר' ששת מברייתא דאומר אדם לחמריו וכו'? (סג.-:)
תקכח. באיזה אופן שרי, ואין חושש משום שביעית וכו', ובאיזה אופן חושש (2), ומדוע? (סג.-:)
תקכט. תן מנה לפלוני ויקנו לך כל נכסאי, מה הדין ומדוע? (סד:)
תקל. שכרו לשבור ביין נסך, מה הנידון, מה נפשט, וכיצד? (סג:-סד.)
תקלא. דמי עכו"ם ביד עכו"ם, מה דינו למסקנא? (סד.)
תקלב. מה הדין ברוצה בקיומו בירושת ושותפות הגר, ומדוע? (סד.-:)
תקלג. עובד כוכבים מבטל עבודת כוכבים שאין עובדה, באר (2)! (סד:)
תקלד. איזהו גר תושב (3)? (סד:)
תקלה. גר תושב, מה דין יינו ויין ששהה אצלו (פרט)? (סד:)
תקלו. "לשאר כל דבר", מהו, ומה דינו? (סד:)
תקלז. אלו ב' שאלות הקשו לר"י כששדר קורבנא לאבידרנא ביום אידם, ומה ענה? (סה.)
תקלח. מה ענה רבא לבר שישך בשאלתו אית לכו כהאי גוונא לעלמא דאתי, ומאי איבעי ליה למימרא? (סה.)
תקלט. שכרו לעשות עמו מלאכה אחרת אע"פ שאמר לו וכו', במה דין זה תלוי, לאביי ורבא? (סה.)
תקמ. שכר חמור, מה מניח השוכר ומה החמר, ומדוע? (סה.)
תקמא. ר' איקא אביו של ר' אחא בדר"א, מדוע עשה כדין בשפיכת היין לנודות העכו"ם, ובמעבר להו מעברא? (סה.-:)
תקמב. יין נסך שנפל ע"ג ענבים (פרט), תאנים ותמרים, גרוגרות וחיטים, האם נאסרים, ומדוע? (סה:)
תקמג. האם מותר למכור לעכו"ם בגד שאבד בו כלאים, חיטים שנפל עליהם יי"נ, ופת שנאפתה מחיטים הנ"ל, ומדוע? (סה:)
תקמד. מה יעשה בבגד שאבד בו כלאים? (סה:)
תקמה. באלו דברים פליגי אביי ורבא אי אזלינן בתר שמא או טעמא (3)? (סו.)
תקמו. מתני' דיין נסך שנפל ע"ג ענבים, באר לאביי ולרבא! (סו.)
תקמז. ברייתא דתבלין ב' וג' שמות מצטרפין, באר לאביי ולרבא! (סו.)
תקמח. חלא לגו חמרא, חמרא לגו חלא, מה הדין ומדוע? (סו.-:)
תקמט. בת תיהא, עובד כוכבים בדישראל, ישראל בדעובד כוכבים, מה הדין ומדוע? (סו:)
תקנ. תנור שהסיקו בכמון של תרומה, מדוע הפת מותרת (2)? (סו:)
תקנא. הרודה פת חמה ונתנה ע"פ חבית של יין של תרומה, מה דינה (3), ומדוע, והאם תליא בפלוגתא דבת תיהא? (סו:-סז.)
תקנב. מה הלכתא בנו"ט לפגם ובנו"ט שהשביח ולבסוף פגם? (סז.)
תקנג. מהו חידושו של ר"ל בנו"ט לפגם (ב' לשונות)? (סז.)
תקנד. בהנ"ל, כמאן ס"ל ר"י, וכמאן הלכתא? (סז:)
תקנה. מה הדין בטעמו וממשו, ובטעמו ולא ממשו? (סז.-:)
תקנו. מה נחלקו ר"מ ור"ש בנו"ט לפגם, ומנין למדו זאת? (סז:-סח.)
תקנז. מדוע ר"ש לא יליף לאסור מגיעולי נכרים? (סז:)
תקנח. באיזה אופן אף לר"מ בעי ראויה לגר? (סח.)
תקנט. מה הדין לשיטתם בפוגם מעיקרא ובהשביח ולבסוף פגם? (סח.)
תקס. כיצד מוכיחה הגמ' כרבי יוחנן דפליגי בפוגם מעיקרו? (סח.-:)
תקסא. מתני' דשאור של חולין שהחמיץ, ואח"כ נפל שאור של תרומה ופגם, אמאי אסרי רבנן (2)? (סח.)
תקסב. "תלתא בבי דקתני" מה הם? (סח:)
תקסג. מתני' דשאור של תרומה ושל חולין שנפלו יחד (רישא), במה נחלקו רבנן ור"ש? (סח:)
תקסד. עכבר שנפל לחבית שיכר, מה דינו, באיזה עכבר והטעם? (סח:)
תקסה. מדוע שרץ ושכבת זרע מטמאין לחים ולא יבשים? (סח:)
תקסו. עכבר שנפל לתוך חומץ, מה הדין, ומדוע? (סט.)
תקסז. מהו השיעור לבטל איסור העכבר בחומץ ובשכר? (סט.)
תקסח. ישראל שהניח עובד כוכבים עם יינו, פרט ג' המקרים דמתני', ומהי הצריכותא? (סט.-:)
תקסט. כשהודיעו שהוא מפליג, מה הדין במגופה של טיט וסיד, ומדוע? (סט.-:)
תקע. מדוע לא חששו רבנן במגופה של סיד (2)? (סט:)
תקעא. כמאן הלכתא, ומאי קמ"ל, ולמה חיישינן האידנא? (סט:)
תקעב. זונה עובדת כוכבים וישראל מסובין אצלה ולהיפך, מה דין היין, ומדוע? (סט:-ע.)
תקעג. עכו"ם דקאי ביני דני, מתי נאסרות החביות, מתי חלקם, ומתי מותרים כולם? (ע.)
תקעד. כשהישראל יצא כששמע קל צלויי בי כנישתא, או קל שיפורי דבי שימשי, האם היין מותר, ומדוע? (ע.)
תקעה. מדוע הגויים חושבים שהיהודים לא שומרים את השבת, ומה ההסבר לזה? (ע.)
תקעו. מה סיבת ההיתר ביין שפתחו הגנבי והפולמוסא (2)? (ע.-:)
תקעז. מדוע התיר רבא במעשה דרביתא דנקטא אופיא בידה? (ע:)
תקעח. מוסר מפתחות לעובד כוכבים ועם הארץ, מה דין יינו וטהרותיו? (ע:)
תקעט. חצר שחלקה במסיפס, מה דין טהרותיו ויין נסך? (ע:)
תקפ. חצרו וגגו של חבר הסמוכה לעם הארץ, האם יכול החבר לשטוח פירותיו, ומדוע? (ע:)
תקפא. בולשת שנכנסה לעיר, מה דין היין, ומה דין הכהנות שבתוכה, ומדוע? (ע:-עא.)
תקפב. עובד כוכבים ששלח לישראל יין בשכרו, מה יעשה? (עא.)
תקפג. האם מותר לומר לעובד כוכבים עול תחתי או מלטני מן העוצר, ומדוע? (עא.)
תקפד. המוכר יינו לעובד כוכבים, מה דין דמיו, ומדוע (2)? (עא.-::)
תקפה. מהו פרדשני, מה הוכיח אמימר מהעושים כן, ומה דחה ר' אשי? (עא.)
תקפו. מה אמר רב להנהו סבויתא כדי שהכסף יהא מותר? (עא.)
תקפז. מה הוכיח ר' אשי מד' רב הנ"ל, ומה דחינן? (עא.-:)
תקפח. מה רצתה הגמ' להוכיח מהדחיה הנ"ל (2), ומה דחינן? (עא:)
תקפט. הלוקח גרוטאות מן העכו"ם ומצא בהם עבודת כוכבים, מה יעשה ומדוע? (עא:)
תקצ. מה נפשט בדין משיכה בעכו"ם, ומהיכן? (עא:-עב.)
תקצא. הקונה בקנין ולא פסק דמים, מה דינו (2)? הוכח! (עב.)
תקצב. פסק בדמים והשני הוסיף על דמים אלו, מי קנה? (עב.)
תקצג. אמר כדשיימי או כדאמרי בג' ובד' בכמה ישומו, ומה הדין כשאמר אידך ליתו ג' אחריני, ומדוע? (עב.)
תקצד. מה נחשב לחיבור לענין טומאה וטהרה (באר!)? (עב.)
תקצה. האם ניצוק וקטפרס הוי חיבור לענין יין נסך? (עב.-:)
תקצו. האם אפשר להוכיח הנ"ל ממתני' דניצוק וקטפרס, ומדוע? (עב:)
תקצז. האם אפשר להוכיח הנ"ל ממתני' דעכבת יין, ומדוע? (עב:)
תקצח. האם אפשר להוכיח הנ"ל ממערה מכלי אל כלי, ומדוע? (עב:)
תקצט. האם אפשר להוכיח הנ"ל ממערה מחבית לבור, ומדוע? (עב:)
תר. האם אפשר להוכיח הנ"ל מרבא שאסר גישתא ובת גישתא, ומדוע? (עב:)
תרא. מה אמר ר"ח להנהו לסיבתא, ומדוע? (עב:)
תרב. מה אמר רבא לשפוכאי, ומדוע? (עב:)
תרג. מהו קנישקנין, והאם מותר ומדוע? (עב.)
תרד. יין נסך ביין ובמים, בכמה איסורו? (עג.)
תרה. בהנ"ל, מי נפל למי, ומה גודל חבית היין? (עג.)
תרו. יין במים ומים ביין, מהו האיסור ומהו ההיתר? נמק! (עג.)
תרז. יי"נ שנפל לבור ונפל שם קיתון של מים מה דינו (פרט) (3)? (עג:)
תרח. האם מח' חזקיה ור' יוחנן תליא בפלוגתא דר"א ורבנן בשאור של חולין ושל תרומה שנפלו לעיסה וכו'? (עג:)
תרט. מה טעם מח' חזקיה ור' יוחנן? (עג:)
תרי. ב' כוסות, א' של חולין וא' של תרומה, ומזגן ועירבן זה בזה, מה הדין, ומדוע? (עג:)
תריא. זה הכלל דמתני' מה אתא לאתויי (2)? (עג:)
תריב. מדוע טבל לכו"ע אוסר במינו במשהו? (עג:)
תריג. אלו אסורין ואוסרין בכל שהו (11), ומדוע? (עד.)
תריד. בשר בחלב, בכמה אוסר? (פרט - רש"י) (עד.)
תרטו. חתיכות נבילה, חמץ בפסח וככרות של בעה"ב בפסח, בכמה אוסרים? (עד.)
תרטז. יין נסך שנתערב ביין, מה דינו (2), וכמאן הלכתא? (עד.)
תריז. גת של אבן, של עץ או של חרס שזפתה עכו"ם, האם וכיצד ניתרת? (עד:)
תריח. בהנ"ל, כשדרך בה עכו"ם, בזפותה ובשאינה זפותה, האם וכיצד ניתרת? (עד:)
תריט. קנקנים של עכו"ם או של ישראל בידי עכו"ם, האם ניתרים? (עד:)
תרכ. דבר הצריך ניגוב כיצד מנגבו (פרט, ועיין רש"י)? עד:-עה.)
תרכא. גורגי ארמאי, מה הם? (עה.)
תרכב. המבקש לטהר גתיו ובית בדיו, כיצד עושה (4)? (עה.)
תרכג. רווקי (3), דקולי וחלאתא דארמאי (3), כיצד מתירן? (עה.-:)
תרכד. ע"ה שהושיט ידו לגת ונגע באשכולות, שרץ שנמצא בריחיים, כמה נטמא, ומדוע? (עה:)
תרכה. הלוקח כלי תשמיש מן העכו"ם כיצד מתקנן? (עה:)
תרכו. בהנ"ל, מנ"ל שצריך טבילה, ומאי קמ"ל בב' הפסוקים? (עה:)
תרכז. כלים חדשים, זוזא דסרבלא מנא דמרדא, כלי זכוכית וקוניא, האם צריכים טבילה, ומדוע? (עה:)
תרכח. כלים שאולים או ממושכנים, האם צריכים טבילה? (עה:)
תרכט. נשתמש בהם קודם תיקונם, מה דין המאכל, ומדוע? (עה:-עו.)
תרל. שפוד ואסכלא, כיצד תיקונם, לקדשים ולגיעולי עכו"ם, לאביי ולרבא, ומדוע (לרבא 3)? (עו.)
תרלא. ליבון והגעלה, כיצד? (עו.)
תרלב. כיצד הכשיר ר' עקביה את הדודא, ומדוע? (עו.-:)
תרלג. נעיצת סכין בקרקע, כמה פעמים היא, ומה התנאים בה (3)? (עו:)
תרלד. מדוע חשב שבור מלכא דבאטי בר טובי אינו בר ישראל (2)? (עו:)
לתרומות והנצחות, ולקבלת המבחנים מידי חודש בדואר או בפקס תפנו ל:
dvinski@dafyomi.co.il או לטלפון 08-998-2316
לקבל בדואר אלקטרוני הרשם כאן
