דיונים על הדף - יומא ל

ברוך ד. קאופמן שואל:

וצ"ע למה היה צורך לתקן נטילת ידים משום סרך תרומה. הרי אנשים ממילא יטלו לפני שיאכלו! ואולי התקנה שדוקא בכלי ובברכה.

צ"ע מה הקשר בין אניניות הדעת לנטילה לשתייה שהרי רק נוגע בכוס

ברוך ד. קאופמן, ישראל

הכולל משיב:

שלום

יש כמה הבדלים בין נט"י לחולין לנט"י לתרומה:

בתרומה אסורה גם נגיעה קודם נטילה, ולא רק אכילה; וכל סוגי המאכלים והמשקים, לא רק פת כבחולין; חייבים ליטול במים טהורים דווקא, ועוד כמה חילוקי דינים.

נראה שכיון שידוע שהוא אנין הדעת ידוע שלעולם הוא נוטל לאחר עשיית צרכיו, גם כשלא בא לאכול או לשתות. ואכן כתב בכף החיים (קע) שבימינו שהכל נוטלים אחר עשיית צרכים משום נקיות, הרי כולנו כרב נחמן בשעתו ואין צריך ליטול מבפנים.

כל טוב. יוסי בן ארזה