דיונים על הדף - גיטין פ

שמואל שואל:

לישנא מעליא נקט - עיין גליון הש״ס: עי׳ כתובות דף יג ע״א וש״נ

יש להעיר מדוע לא ציין כן לעיל עו: עמש״כ הגמרא לישנא מעליא נקט, ועוד קשה שלא מצאתי כלום בכתובות שם וצ״ע.

החותם בכבוד רב,

שמואל דוד בערקאוויטש

הכולל משיב:

לאו קושיא היא, שאפשר כאן נפלה אצלו המחשבה על הסוגיא בכתובות ורשם על אתר בגליון.

והכוונה שם למה שאמרו מאי על ראוה מדברת.

יוסי בן ארזה

שמואל שואל:

יישר כח! אבל מה כוונתו ״וש״נ ״

הכולל משיב:

אולי כוונתו לציון מסורת הש"ס שם לפסחים, ששם צוינו כל המקומות.

חשבתי עכשיו עוד שאולי כוונתו ב"עיין כתובות", שגם שם התנא נקט לשנא מעליא הגם שיש בלשונו מקום לטעות לכאורה (כפי הדעה האחרת), והוא הדין לכאן. משא"כ בההיא דדף עו שאין שם מקום לטעות.

כל טוב

יוסי בן ארזה