דיונים על הדף - מועד קטן כה

אברהם יוסף שווארץ שואל:

כה. אוי שתשרה עליו שכינה אלא שבבל גרמה לו, ומקשי מיחזקאל, ומשמע שאם ההי בארץ ישראל היה זוכה לנבואה.רוח הקודש. ויל"ע מיומא כ: דאיתא להדיא דבבית שני לא היה רוח הקודש

שווארץ

הכולל משיב:

שלום

כוונת הגמרא ביומא כא: שנתסלקה רוה"ק היינו לאחר שמתו נביאים אחרונים, חגי זכריה ומלאכי בתחילת ימי הבית, וכמו שאמרו שם ט שמשמתו חגי זכריה ומלאכי נסתלקה רוה"ק. ויחזקאל קדם להם.

יוסי בן ארזה

הכולל משיב:

אין הכוונה 'שתשרה עליו שכינה' שיזכה לנבואה כיחזקאל דוקא, אלא לפי ערך. רק הקושיא בגמרא היא שרואים שבבל אינה גורמת לסילוק שכינה.

יוסי בן ארזה